Domain Operations

Binnen het domein Operations richt Informatiemanagement (IM) zich op het strategisch verbeteren van de informatievoorziening voor de bedrijfsvoering van de Radboud Universiteit. Denk aan processen rondom HR, Financiën, Facilitair Beheer en andere ondersteunende diensten. Samen met collega’s binnen Radboud Services en de faculteiten zorgen we voor betrouwbare, efficiënte en wendbare digitale ondersteuning – volledig in lijn met het Strategisch Informatieplan Bedrijfsvoering.

Wat doen wij? 

Onze kerntaken omvatten:

  • Inventariseren van behoeften: we brengen onderwijsprocessen en -behoeften in kaart, zoals roostering, toetsing en studentbegeleiding.
  • Adviseren over digitale oplossingen: we vertalen onderwijsbehoeften naar concrete digitale oplossingen, waarbij we rekening houden met bestaande systemen en processen.
  • Begeleiden van implementaties: we ondersteunen bij de implementatie van nieuwe systemen of processen, zoals digitale toetsplatforms of studentinformatiesystemen.
  • Zorgen voor samenhang: we bewaken de samenhang tussen verschillende systemen en processen binnen het onderwijsdomein.

Hoe werken wij? 

Wij werken strategisch, verbindend en vraaggericht. In de prioritering van casussen volgen we het Strategisch Informatieplan Bedrijfsvoering (SIP). Elke informatiemanager binnen het domein onderhoudt nauwe contacten met vaste stakeholders zoals Human Resources, Finance & Control, Campus & Facility, Marketing & Communicatie, Bestuur Bureau en Information & Library Services. Samen brengen we behoeften in kaart en stemmen we af met functioneel beheer, IT, architectuur, privacy en security. We begeleiden het gehele traject: van eerste vraag tot implementatie en borging. Daarbij houden we oog voor: 

  • Regie op ketenprocessen – zodat verbeteringen domeinoverstijgend worden doorgevoerd.
  • Modulaire applicatieopbouw – met aandacht voor standaarden, cloudmogelijkheden en herbruikbaarheid.
  • Digitale duurzaamheid – zoals het verkleinen van de digitale footprint en slimmer omgaan met data en applicaties.
Collega's in overleg

Voorbeelden van onze bijdrage 

  • Verzuimmanagementsysteem: IM heeft meegedacht over de inrichting van een nieuw systeem voor het registreren en begeleiden van ziekteverzuim.
  • Lockerbeheer en toegangscontrole: IM heeft ondersteuning geboden bij de invoering van nieuwe digitale systemen, met aandacht voor gebruikersgemak, privacy en security.
  • Intranet: IM ondersteunde de vernieuwing van het intranet door gebruikerswensen te vertalen naar een toegankelijke en goed geïntegreerde digitale omgeving.
Team domain Operations

Neem contact met ons op 

Wil je sparren over een vraagstuk rondom de vernieuwing van de informatievoorziening? Of loop je vast in een proces waar digitale ondersteuning een rol speelt? Neem gerust contact met ons op via Informatiemanagers-bedrijfsvoering [at] ru.nl (Informatiemanagers-bedrijfsvoering[at]ru[dot]nl).

Informatiemanagers-bedrijfsvoering [at] ru.nl (Mail het team)

Contactinformatie

Locatie
Bezoekadres
Geert Grooteplein Zuid 41
6525GA Nijmegen
024-3617999
Postadres
Postbus 9102
6500HC NIJMEGEN