'Na de brede bachelor Algemene Taalwetenschap in Groningen ging ik me verdiepen in de toegepaste taalwetenschap: alles over meertaligheid, tweede- en vreemdetaalverwerving en taalonderwijs. Zelf had ik ook wel wat ervaring met het leren van nieuwe talen, maar hoe zou je een complete beginner het beste kennis kunnen laten maken met de taal die voor mij zo vanzelfsprekend is? Met 'slechts' de master Toegepaste Taalwetenschap (zonder NT2-specialisatie) als bagage mocht ik nog niet voor de klas staan, dus ik heb direct na mijn afstuderen in 2013 de opleiding tot docent NT2 gedaan. Vervolgens heb ik, met een tussenjaar als projectmanager bij een vertaalbureau, heel wat uren gemaakt als docent Nederlands voor anderstaligen. Ik ben echter nooit alléén docent geweest. Als NT2-professional verdiep ik me ook graag in bijvoorbeeld de lesmethodiek en taaltoetsing. Daarom zit ik nu helemaal op m'n plek bij Radboud in'to Languages.
Mijn taken als medewerker Nederlands voor anderstaligen zijn heel veelzijdig: deels draai ik mee in de groepscursussen NT2 als docent. Ik geniet ontzettend van het contact met de cursisten en kan elke les weer verrast worden door een nieuwe kijk op dat gekke Nederlands. Een ander deel van mijn uren werk ik bijvoorbeeld mee aan het ontwikkelen van nieuwe NT2-toetsen. Van het maken van een overzicht van de niveaus en benodigde vaardigheden per niveau, een zogeheten toetsmatrijs, via pre-testen en statistische analyses, tot het begeleiden van de opnames van het audiomateriaal in een studio in Amsterdam: bij alle fases van dit proces komen zowel mijn theoretische kennis als mijn praktijkervaring voor de klas goed van pas. Het heet natuurlijk niet voor niets toegepaste taalwetenschap: in dit werkveld gaan wetenschap en praktijk écht hand in hand.'