Over ons
Dit onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoekers van de afdeling Social Development (Ontwikkelingspsychologie) van het Behavioural Science Institute wat deel uitmaakt van de Radboud Universiteit.
> Lees hieronder meer over wie wij zijn en wat we doen.
Mijn naam is Tessa Lansu en ik werk als universitair docent. Mijn onderzoek is gericht op de meer onbewuste en automatische kant van sociale relaties tussen kinderen. Ik onderzoek of de automatische reacties van kinderen ten opzichte van klasgenoten hetzelfde zijn als de doordachte beoordeling. Daarnaast kijk ik of deze automatische en doordachte reacties van kinderen kunnen voorspellen hoe ze zich gedragen. In mijn onderzoek probeer ik niet alleen te bekijken wat kinderen doen, maar ook welke gevoelens, overtuigingen en doelen hebben geleid tot dat gedrag. Het leukste aan onderzoek doen vind ik het uitdenken van onderzoeksvragen en het verzinnen van nieuwe manieren om deze vragen zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden.
Mijn naam is Yvonne van den Berg en ik werk als universitair docent. Ik doe onderzoek naar sociale relaties in de klas. Hierbij kijk ik voornamelijk naar het belang van een goede klasindeling. Dit is ooit begonnen toen mijn broer als beginnend leerkracht vroeg ‘Hoe maak ik nu een goede klasindeling?’.
Sindsdien houd ik mij dagelijks bezig met de vraag ‘Wat is een passende plek voor iedereen?’.
Mijn naam is Hannah Peetz en ik werk als promovendus. Mijn onderzoek is voornamelijk gericht op sociale processen. Ik ben vooral geïnteresseerd in de werking van sociale relaties en hoe ze het individu kunnen beïnvloeden. Samen met Tessa zal ik dit onderzoeken door de automatische evaluaties en reacties van kinderen in kaart te brengen. Het leukste aan het doen van onderzoek vind ik dat het net als puzzelen is: Je houdt je bezig met kleine stukjes om uiteindelijk een grote puzzel te maken.
Mijn naam is Nathalie Hoekstra en ik werk ook als promovendus. Mijn onderzoek richt zich net als dat van Yvonne op de rol van nabijheid in de klas. Ik onderzoek hoe kinderen hun plek in de klas samenhangt met hun relaties met klasgenoten en met hun relatie met de leerkracht. Ik ben in het bijzonder geïnteresseerd in de rol van de leerkracht, omdat ik onderwijswetenschappen heb gestudeerd en tevens bevoegd ben als leerkracht basisonderwijs. Het leukste aan het doen van onderzoek vind ik het verbinden van theorie en praktijk, omdat ik hierin mijn kennis en vaardigheden van beide werelden kan combineren.
Wilt u contact met ons opnemen?