Kennisclip: Waar moet de considerans van een testament aan voldoen?

Datum bericht: 26 januari 2023

Lucienne van der Geld en Freek Schols

Het is mogelijk om het testament in te leiden met een zogenaamde preambule of considerans. Hierin onderbouwt de erflater zijn keuzes. Lucienne van der Geld en Freek Schols nemen u in deze gratis kennisclip mee in de praktijk van de considerans.

Van der Geld is voorstander van het gebruik van een considerans, omdat het een nuttige aanvulling is op het ‘kale’ testament. Deze kan bijvoorbeeld helpen bij de uitleg van bepalingen, of context geven die voor nabestaanden relevant is. Maar waar voldoet een goede considerans aan?

Wilt u de kennisclip gratis per e-mail ontvangen? Vraag de kennisclip nu aan.

Lucienne van der Geld is directeur van Netwerk Notarissen en docent Notarieel recht aan de Radboud Universiteit. Freek Schols is hoogleraar Privaatrecht aan de Radboud Universiteit.

CPO Academy is het kennisplatform van het CPO. Met columns en kennisclips van CPO-docenten en wetenschappers. Voor inspiratie, reflectie en nieuwe inzichten.

Wilt u op de hoogte blijven van inspirerende columns, kennisclips en de nieuwste cursussen? Meld u aan voor de informatiemails.

aanmelden