De universitaire opleider voor scherpe juristen

Webinar Actualiteiten Arbeidsrecht - november 2022

• Doelgroep: Advocaten, (bedrijfs)juristen, HR medewerkers
  • Opgenomen in: november 2022
  • Punten: 2 PO-punten NOvA
  • Prijs: € 155,- (btw-vrij)
  • Dit webinar valt binnen het Altijd scherp-abonnement en de CPO Webinarbundels
  • Trefwoorden: Arbeidsrecht, actualiteiten

Knop Bekijken
In twee uur op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in het arbeidsrecht

Het arbeidsrecht kent vele nieuwe ontwikkelingen. Hoe houdt u het overzicht? In dit webinar bespreekt de docent de belangrijkste recente jurisprudentie, nieuwe en komende wetgeving, en publicaties over arbeidsrecht. U bent in twee uur tijd weer helemaal op de hoogte. CPO-docent Femke Laagland over actualiteiten in het arbeidsrecht:

"Op 5 juli maakte minister Van Gennip haar plannen voor de toekomstige arbeidsmarkt kenbaar. Tijdens dit webinar worden deze plannen geanalyseerd, mede in het licht van de actuele rechtspraak. Zo is aandacht voor de plannen gericht op de modernisering van het gezagscriterium, een onderwerp dat tevens terugkeert in de conclusie van A-G De Bock bij de Deliveroo-zaak. Ook is aandacht voor de plannen met betrekking tot de nadere regulering van uitzendarbeid.

Er ligt reeds een voorstel tot wijziging van de Waadi en de Hoge Raad oordeelde recent over de juridische status van het uitzendbeding bij zieke werknemers. Maar ook andere onderwerpen komen tijdens het webinar aan bod, zoals de vrijheid van meningsuiting bij ontslag en de vakantiearresten van het Hof van Justitie. Na afloop bent u weer helemaal up-to-date."

Thema’s die onder meer aanbod komen:

• Hoofdlijnenbrief arbeidsmarkt 5 juli 2022
  • Modernisering gezagscriterium
  • Uitzendbeding bij ziekte
  • Ziekte en vakantie
  • Vrijheid van meningsuiting en ontslag

Docent

Laagland, Femke
Prof. mr. Femke Laagland, Hoogleraar (Europees) arbeidsrecht aan de Radboud Universiteit.

Kwaliteitsgarantie

Het CPO is een gecertificeerd opleidingsinstituut. Onze cursussen zijn erkend door de Nederlandse Orde van Advocaten.

2 PO-punten

Daarom dit webinar

• Uw kennis volledig up-to-date
  • Kies zelf een geschikt moment om het webinar te volgen
  • Gemakkelijk te volgen vanaf uw werkplek of thuis

Knop Bekijken

Meerdere webinars volgen?

Met een CPO Webinarbundel kunt u een jaar lang volop online leren en uw kennis aanscherpen. Flexibel, gemakkelijk en voordelig.

Heeft u vragen?

Tel: (024) 361 24 09
E-mail: info@cpo.ru.nl

Bekijk meer cursussen en webinars op dit rechtsgebied