De universitaire opleider voor scherpe juristen

Cursus Actualiteiten Verbintenissenrecht

• Doelgroep: Advocaten, bedrijfsjuristen en gerechtsdeurwaarders
  • Niveau: Actualiteiten
  • Datum en tijd: 8 oktober 2024 van 09.30 uur tot 14.30 uur
  • Locatie: Vergader- en Conferentiecentrum Soeterbeeck Deursen-Dennenburg
  • Aantal: Maximaal 35 deelnemers
  • Punten: 4 PO-punten NOvA en KBvG*
  • Prijs: € 559,- inclusief digitaal cursusmateriaal en catering (vrijgesteld van btw)
  • Deze cursus valt binnen het Altijd scherp-abonnement
  • Trefwoorden: ICT-recht, verbintenissenrecht, algemene voorwaarden, intellectuele eigendomsrechten

inschrijven

Is uw kennis van het verbintenissenrecht nog up-to-date?

Wilt u volledig op de hoogte zijn van de meest actuele ontwikkelingen in rechtspraak, literatuur en wetgeving op het gebied van het verbintenissenrecht in ruime zin? In deze zeer complete cursus bespreken de docenten leerstukken als de totstandkoming van overeenkomsten, (niet-)nakoming, algemene voorwaarden, ontbinding van een overeenkomst en schadevergoeding op grond van wanprestatie. Ook gaan zij uitgebreid in op dwaling, nietigheid en vernietigbaarheid van overeenkomsten, ongerechtvaardigde verrijking, onverschuldigde betaling en zaakwaarneming, voor zover de recente jurisprudentie van - in het bijzonder - de Hoge Raad hier aanleiding voor geeft. Na het volgen van deze cursus is uw kennis weer volledig up-to-date.

Extra: Deze cursus als onderdeel van Actualiteiten ICT-recht

Het is mogelijk om de cursus Actualiteiten Verbintenissenrecht te volgen als onderdeel van de cursus Actualiteiten ICT-recht. Mr. Ernst-Jan van de Pas, partner en advocaat Intellectuele eigendom & IT-recht bij Dirkzwager, behandelt direct aansluitend aan deze cursus van 14:30-16:45 uur de belangrijkste actuele ontwikkelingen in het ICT-recht.

Voor dit aansluitende onderdeel betaalt u slechts € 116,- extra. Deelnemers van het Altijd scherp-abonnement betalen vanzelfsprekend geen extra kosten.

Voor meer informatie of aanmelden voor de cursus Actualiteiten ICT-recht incl. deze cursus: link

Thema's die onder meer aan bod komen:

• De totstandkoming van overeenkomsten (en de precontractuele fase)
  • (niet-)nakoming
  • Algemene voorwaarden
  • Ontbinding van een overeenkomst
  • Schadevergoeding op grond van wanprestatie (en ook verzuim en ingebrekestelling)
  • Dwaling
  • Nietigheid en vernietigbaarheid van overeenkomsten
  • Vertegenwoordiging, alsmede aansprakelijkheid op grond van onrechtmatige daad
  • Ongerechtvaardigde verrijking, onverschuldigde betaling
  • Zaakwaarneming

Docent

Klomp
Mr. René Klomp, raadsheer-plv. Gerechtshof Amsterdam

Kwaliteitsgarantie

Het CPO is een gecertificeerd opleidingsinstituut. Onze cursussen zijn erkend door de Nederlandse Orde van Advocaten.

4 PO-puntenlogo_kbvg

*Gerechtsdeurwaarders kunnen de KBvG-opleidingspunten bij de KBvG opvragen op basis van hun deelnamecertificaat.

Daarom deze cursus

• In 1 dagdeel op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in het verbintenissenrecht
  • Onderwerpen worden behandeld vanuit een praktisch en strategisch perspectief
  • De arresten worden op zodanige wijze besproken dat u er in uw dagelijkse (proces)praktijk direct uw voordeel mee kunt doen

inschrijven

Voor € 1091,- extra kunt u een jaar lang onbeperkt cursussen volgen

Wilt u meerdere cursussen volgen? Dan is het Altijd scherp-abonnement interessant: hiermee kunt u 12 maanden lang onbeperkt onderwijs volgen voor een vast bedrag van € 1.650,-. Als u zich dus wilt inschrijven voor bovenstaande cursus kunt u er ook voor kiezen om u eerst aan te melden voor het abonnement. Voor een extra bedrag van € 1091,-volgt u dan niet alleen deze cursus, maar kiest u een jaar lang onbeperkt cursussen en webinars uit ons uitgebreide aanbod.

Heeft u vragen?

Tel: (024) 361 24 09
E-mail: info@cpo.ru.nl

Bekijk meer cursussen en webinars op dit rechtsgebied