Delen
Nieuws Onderzoek
Op 21 juni 2023 promoveerde RDA-promovenda Edith Roefs op het proefschrift Capturing presence: Experiences of teachers and students in secondary education, met als promotoren o.a. RDA-onderzoekers Paulien Meijer en Ida Oosterheert.
4 juli 2023
In januari is het boek uitgekomen ‘Learning Science Through Drama’. Het boek presenteert een breed scala aan internationale perspectieven op verschillende vormen van toneel in het onderwijs van de natuurwetenschappen.
20 februari 2023
Er is een artikel verschenen in het Journal of Graduate Medical Education van RDA-onderzoeker Tamara van Woezik over hoe het leren met kunstvakken kan bijdragen aan medische educatie.
5 februari 2023
Er is een artikel verschenen in Theory & Research in Social Education van RDA-promovendus Charlot Cassar met RDA-onderzoekers Ida Oosterheert en Paulien Meijer over het adresseren door leraren van ongeplande controversiële kwesties in de klas.
23 januari 2023
Er is een hoofdstuk verschenen in het boek Understanding the Dynamics of Teacher Agency, Resilience, and Identity in the Neoliberal Age van onder andere RDA-onderzoekers Harmen Schaap en Paulien Meijer, over de professionale agency van beginnende leraren in het voortgezet onderwijs.
10 januari 2023
Er is een hoofdstuk verschenen in het boek Learning Science through Drama van RDA-onderzoeker Roald Verhoeff, over het toepassen van Dramatische werkvormen in het voortgezet onderwijs om leerlingen te betrekken bij nationale milieuvraagstukken.
2 januari 2023
Er is een artikel verschenen in Theory & Research in Social Education van onder andere RDA-onderzoeker Gerhard Stoel, over het meten van het redeneren door studenten in de sociale wetenschappen.
3 november 2022
Er is een artikel verschenen in Linguistics and Education van RDA-promovenda Astrid Wijnands met onder andere RDA-onderzoekers Gerhard Stoel en Peter-Arno Coppen over het ontwikkelen van reflectief denken in het taalonderwijs binnen het schoolvak Nederlands.
21 oktober 2022
Er is een artikel verschenen in Informatics in Education van RDA-promovenda Jacqueline Nijenhuis-Voogt met onder andere RDA-onderzoeker Paulien Meijer, over het herkennen door leerlingen van algoritmische concepten in nieuwe contexten.
20 september 2022
Er is een artikel verschenen in Teaching and Teacher Education van onder andere RDA-onderzoeker Paulien Meijer, over interventies van mentoren in de lerarenopleiding.
18 september 2022
Delen