We place great importance on our customers being satisfied with our services. However, where people work, mistakes can sometimes be made. Please let us know if you are dissatisfied.
Most of the time, it’s possible to resolve the issue together, as long as you formulate the complaint clearly and constructively. In that case, you can come to an "amicable settlement." The requirement for an amicable settlement does not apply to complaints about inappropriate behavior. In such cases, you can contact the student confidential advisor at Radboud University.
Filing a Complaint or Lodging an Appeal
If it’s really not possible to resolve the issue together, you can either file a complaint or lodge an appeal. A complaint is an expression of dissatisfaction about a situation. An appeal is a protest against a formal decision, such as a grade.
Individual Complaint
Submit your complaint to the Student Legal Protection Office (formerly: Central Complaints Office) of Radboud University and fill out the complaint form. The legal department will ensure that your complaint is handled by the relevant program (in this case, the Director of Education at RadboudCSW) and inform you about the process. Anonymous complaints will not be processed.
Student Legal Protection Office
Collective Complaint
If many students share the same complaint about a specific part of the program, you can submit the complaint collectively. It’s worthwhile to raise educational complaints with your program’s educational committee, which also includes student members.
Appealing a Course Grade or Evaluation
For appeals regarding a part of a program, we refer to the relevant education and examination regulations. These outline the steps you can take to lodge an appeal for your program.
Appealing Other Types of Decisions
In the letter informing you of a decision, the procedure for lodging an appeal is often explained. After a decision on an appeal, it is sometimes possible to take the matter to a higher authority. Be sure to keep track of the appeal deadlines in such cases.
heid over een situatie. Een bezwaar is een protest tegen een formeel besluit, zoals een cijfer.
Een individuele klacht
Richt je dan tot het loket Rechtsbescherming Studenten (voorheen: Centraal Klachtenloket) van de Radboud Universiteit en vul het klachtenformulier in. De juridische afdeling zorgt ervoor dat je klacht door de opleiding (in dit geval de onderwijsdirecteur van het RadboudCSW) in behandeling wordt genomen en dat jij hoort hoe dat in zijn werk zal gaan. Anonieme klachten neemt men niet in behandeling.
Loket Rechtsbescherming Studenten
Gezamenlijke klacht
Als veel studenten dezelfde klacht hebben over een bepaald opleidingsonderdeel, dan kun je deze ook gezamenlijk indienen. Het loont de moeite om klachten over onderwijs aan de kaak te stellen bij de opleidingscommissie van jouw opleiding, waarin ook studenten zitting hebben.
Bezwaar maken tegen een beoordeling / cijfer voor een cursus
Voor bezwaren die gaan over een onderdeel van een opleiding verwijzen we naar de betreffende opleidings- en examenregelingen. Hier staat beschreven voor jouw opleiding welke stappen je kan nemen om bezwaar te maken.
Bezwaar maken tegen anderssoortige besluiten
In de brief waarin een besluit aan jou wordt meegedeeld, wordt veelal meteen uitgelegd hoe je bezwaar kunt maken tegen het besluit. Na een beslissing over een bezwaar is vaak ook nog een beroep mogelijk bij een hogere instantie. Houd ook hierbij de bezwaartermijnen in de gaten.