Handleiding Career Central voor werkgevers

Op deze pagina vind je stapsgewijze uitleg over het platform Career Central. Hier vind je meer informatie over het aanmaken van een bedrijfsprofiel, het plaatsen van vacatures en de kosten voor het inzetten van het platform.

Stappenplan

  1. 1. Check of je bedrijf bij career central past

    Het doel van Career Central is om (oud)-studenten en interessante werkgevers met elkaar in contact te brengen. Een werkgever van Career Central checkt daarom of uw organisatie past bij de doelgroep. Bemiddelt u in banen voor andere organisaties? Dan is Career Central helaas niet het geschikte platform en kunnen we uw aanmelding op dit moment helaas (nog) niet verwerken. Om doublures op het platform te voorkomen werken we met KVK-nummers. Heeft uw organisatie geen KVK-nummer of is dit niet bij u bekend? Neem dan contact op met Career Central via career.central [at] ru.nl.

  2. 2. Maak een bedrijfsprofiel aan en log in

    1. Klik op de button 'profiel aanmaken'. Uw aanmelding op Career Central wordt binnen twee werkdagen behandeld.
    2. Na goedkeuring ontvangt u een bevestigingsmail waarna u aan de slag kunt met het aanmaken van het organisatieprofiel. Als u geen bevestigingsmail heeft ontvangen binnen deze termijn, check dan uw spam inbox.
    3. Als uw profiel compleet is kunt u direct aan de slag met het plaatsen van vacatures voor alumni en studenten.
  3. 3. Plaats een vacature en vind een match

    1. Maak onder het kopje 'recruitment' een nieuwe vacature aan.
    2. Vul alle nodige informatie over de vacature in. U kunt zelf aangeven of een motivatiebrief vereist is.
    3. Vul de gewenste vaardigheden en kennis in om de bias free matching in gang te zetten. Lees onder aan deze pagina hoe dit bias free matching-proces werkt.
    4. Bij 'active offers' kunt u inzien hoeveel studenten/alumni matchen met de vacature en het aantal dat gereageerd heeft.
    5. Als u op basis van deze profielen besluit om één of meerdere (oud)-studenten te willen spreken dan kunt u eenvoudig een afspraak maken via de kalendermodule.
    6. Zodra de afspraak is bevestigd krijgt u toegang tot het volledige profiel en kunt ook via de chat contact opnemen met (oud)-studenten.
  4. 4. Voeg medewerkers toe aan uw bedrijfsprofiel

    • U kunt collega's toevoegen aan uw profiel via 'beheer medewerkers' en de knop +'nieuwe medewerkers'. In dit menu kunt u zelf aangeven welke functies uw medewerkers kunt uitoefenen, bijvoorbeeld het plaatsen van vacatures of het selecteren van kandidaten.
    • U kunt in het bijzonder ook medewerkers toevoegen die zelf aan de Radboud Universiteit hebben gestudeerd via de knop '+Nxus alumni'. Vul hier het mailadres in waarmee de alumnus een profiel heeft op Career Central. Door alumni-medewerkers aan uw profiel te koppelen kunnen zij credits overdragen waardoor u kosteloos vacatures kunt plaatsen.
  5. 5. Verdien credits dankzij oud-studenten (alumni)

    • Op Career Central kunt u betalen in de vorm van credits (ter waarde van 50 euro exclusief btw. Deze credits kunnen verdiend worden door medewerkers die aan de Radboud Universiteit hebben gestudeerd. Zij krijgen ieder jaar een credit cadeau.
    • Daarnaast kunnen zij extra credits verdienen door bijvoorbeeld een lezing te verzorgen. Deze verdiende credits worden aan diens alumnusprofiel toegekend en kunnen vervolgens worden toegevoegd aan het bedrijfsprofiel door de desbetreffende medewerker aan uw profiel toe te voegen.

Het Bias free matching proces

  • Bij het plaatsen van een nieuwe vacature op Career Central vult u de gewenste kennis en vaardigheden in. Deze skills worden vervolgens "gematcht" aan de kennis en vaardigheden van studenten- en alumniprofielen die op zoek zijn naar een nieuwe stage of (bij)baan.
  • Alumni en studenten krijgen automatisch acht tot tien skills toegewezen op basis van hun opleiding, deze worden gekenmerkt als 'Radboud endorsed'. Daarnaast kunnen ze nog enkele skills zelf toevoegen aan hun profiel. 
  • Op het moment dat een (oud)-student ervoor kiest om op de vacature te reageren dan ontvangt u een reactie.
  • Reacties zijn zichtbaar in uw account. Om een eerlijk sollicitatieproces te waarborgen ziet u in dit stadium enkel de profielen. Persoonsgegevens, bijvoorbeeld de naam en foto, zijn op dit moment nog niet zichtbaar. Na de uitnodiging voor een gesprek verkrijgt u inzicht in het gehele profiel van de sollicitant.