Faculty of Science

Vidi grant for Dr Annemieke Petrignani

Date of news: 12 June 2015

Elf Nijmeegse onderzoekers, van wie acht van de Radboud Universiteit en drie van het Radboudumc, ontvangen elk maximaal 800.000 euro om een vernieuwende onderzoekslijn te ontwikkelen en een eigen onderzoeksgroep op te bouwen. Zij ontvangen een Vidi-subsidie uit de Vernieuwingsimpuls van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).

Vormen en formaten van buitenaardse organische moleculen
Dr. Annemieke Petrignani, Van ’t Hoff Institute for Molecular Sciences (UvA) en FELIX facility (Radboud Universiteit)
Koolwaterstoffen zijn overal. De buitenaardse varianten spelen een belangrijke rol in de vorming van sterren en planeten en mogelijk leven. Annemieke Petrignani gaat in de Nijmeegse FELIX facility de infrarode karakteristieken van koolwaterstoffen meten om hun buitenaardse vormen en formaten te kunnen bepalen.
Annemieke Petrignani gaat met haar Vidi zowel onderzoek doen aan de Universiteit van Amsterdam als binnen  FELIX Laboratory  van de Radboud Universiteit.