Zoek in de site...

Prof. Bas Hillebrand eerste Radboud-hoogleraar Marketing Management and Innovation

Datum bericht: 22 januari 2019

Bas Hillebrand is sinds 1 januari 2019 de nieuwe hoogleraar Marketing Management and Innovation aan de Faculteit der Managementwetenschappen van de Radboud Universiteit.
Hillebrand was al als wetenschapper verbonden aan deze universiteit. Ook is hij hoogleraar Innovation in tourism aan Nyenrode Business Universiteit.

1902 Bas HillebrandBas Hillebrand is deskundig op het gebied van stakeholder marketing, co-creatie en innovatie. Sinds 2000 werkt hij bij de Nijmegen School of Management, waar hij onder meer coördinator is van de onderzoeksgroep Innovation and Entrepreneurship in Business Ecosystems.

Als eerste leerstoelhouder op het gebied Marketing Management and Innovation zal Bas Hillebrand onderwijs verzorgen en onderzoek doen naar de rol van marketing in innovatieprocessen. Hij wil  daarbij vooral begrijpen hoe vanuit een marketingperspectief om te gaan met de grote diversiteit aan stakeholders (zoals klanten, leveranciers, financiers, overheden en belangengroepen) bij het ontwikkelen en commercialiseren van nieuwe producten en diensten.

CV

Bas Hillebrand (1969, Oisterwijk) behaalde in 1993 zijn MSc in Business Administration, met als specialisatie Marketing aan de Universiteit van Tilburg. In 2001 promoveerde hij aan de Rijksuniversiteit Groningen op het gebied van Business Administration. Zijn proefschrift behandelde de interne en externe samenwerking bij productontwikkelingstrajecten. In 2014 werkte hij als gastdocent aan de Université de Namur.

Meer weten? Neem contact op met