Om RUQuest te gebruiken en je campuskaart/personeelspas als lenerspas te gebruiken moet je eerst je account activeren. Dit doe je ook als je een jaar lang RUQuest niet hebt gebruikt en niet hebt geleend. Lees hier hoe je je account activeert.

Om RUQuest te gebruiken en je campuskaart/personeelspas als lenerspas te gebruiken moet je eerst je account activeren. Dit doe je ook als je een jaar lang RUQuest niet hebt gebruikt en niet hebt geleend. Lees hier hoe je je account activeert.
Als je RUQuest voor het eerst gebruikt zie je een formulier waarmee je toestemming kunt geven om informatie op te slaan.
Als je RUQuest gebruikt om iets uit de collectie te reserveren of aan te vragen, is het nodig om in te loggen.
Ga naar RUQuest en klik op de knop Inloggen rechts boven op de pagina. Je krijgt dan dit scherm te zien:
Na activeren van je account duurt het een werkdag voordat je met je pas kunt lenen. Inloggen en gebruik maken van RUQuest kan meteen.
Om RUQuest te kunnen gebruiken en met je campuskaart of personeelspas te kunnen lenen, is het nodig dat er een beperkt aantal niet-traceerbare gegevens worden opgeslagen. Voor het opslaan van persoonlijke gegevens zijn we wettelijk verplicht toestemming te vragen en mogen we deze niet langer dan nodig bewaren. De vastgestelde termijn hiervoor is een jaar na inactiviteit.
Wil je meer weten over het RU-privacybeleid? Kijk dan in de Privacyverklaring Radboud Universiteit.
Heb je een werkdag gewacht voor het lenen of reserveren? Krijg je na deze periode nog steeds een foutmelding, stuur dan een bericht via Ask Your Librarian. Vermeld daarbij dat je wel hebt ingelogd in RUQuest volgens bovenstaande stappen. De medewerkers van de Universiteitsbibliotheek zullen je pas dan voor je activeren. Dit kan maximaal een werkdag duren.