Bij online advertenties op Facebook en Instagram moet je met veel dingen rekening houden. Bekijk hier een checklist.
Creatieve richtlijnen
Afbeeldingen
- Minimum breedte: 500 pixels (breder is beter)
- Formaat: jpg of png
- Minder dan 20% van de afbeelding mag tekst zijn. Dat kun je hier controleren: Informatie over tekst in advertentieafbeeldingen
- Als de advertenties op meerdere social kanalen moet komen (Facebook + Instagramverhalen), heb je verschillende indelingen van dezelfde afbeelding nodig. Zie hieronder.
Beeldverhouding
- Facebook: 1.91:1 of 1200 x 628 (landscape)
- Instagram: 1:1 (square) of 4:5 (portrait)
- Instagram stories: 9:16 of 1080 x 1920 (portrait)
Video’s
- Lengte: 3 seconden tot 1 minuut
- Beeldverhouding: 16:9 (landscape) of 1:1 (square)
- Maximum grootte: 4GB
- Type: MP4 or MOV
- Ondertiteling is aan te bevelen als er gesproken wordt in de video.
Carrousel (afbeelding of video)
- Minimaal 2 en maximaal 10 afbeeldingen of video’s
- Minimum breedte: 500 pixels (breder is beter)
- Formaat: jpg, png, mov of mp4
- Maximum videolengte: 15 seconden
- Minder dan 20% van de afbeelding mag tekst zijn. Dat kun je hier controleren: Informatie over tekst in advertentieafbeeldingen
- Beeldverhouding: square 1080 x 1080
Bekijk alle indelingen en vereisten hier.