'Eén groot raadsel. Ik denk dat dat de beste manier is om het gevoel dat ik vóór deelname aan de cursus SDGs in Higher Education had, te omschrijven. Hoewel ik echt wel de noodzaak en het belang van de cursus voelde, vroeg ik me tegelijkertijd af wat ik als niet-onderwijzend personeel zou kunnen bijdragen. Gelukkig maakte mijn onzekerheid tijdens de cursus langzamerhand plaats voor enthousiasme. Ook ik kan mijn steentje bijdragen aan het implementeren de SDGs. Sterker nog: het is nodig dat ik (en jij ook!) dat doe. Integratie van duurzaamheid op onze faculteit gaat veel verder dan alleen het veranderen van een onderwijsprogramma of een wijziging in de inhoud van een cursus. Juist daarom gaat dit elke collega op de faculteit aan. Het grootste belang is de handen ineen slaan, een gemeenschappelijke taal spreken en een gedeelde ambitie vormen om ons hier hard voor te maken – dan is het halve werk al gedaan.'
Het belang van de cursus SDGs in higher education
- Naam
- Yara Houtenbrink
- Huidige functie
- Onderwijscoördinator bij- en nascholing
Onderwijscoördinator Yara Houtenbrink nam deel aan SDGs in Higher Education, een cursus waarin FSW medewerkers leren hoe ze duurzaamheid integreren in hun werk. Van tevoren vroeg ze zich af wat ze als niet-onderwijzend personeel hieraan kon bijdragen.
Deelnemen aan de cursus?
De Faculteit der Sociale Wetenschappen heeft ambitieuze doelen gesteld op het gebied van duurzaamheid, geheel in lijn met de strategie van de Radboud Universiteit. Zo is de wens om duurzaamheid in de komende jaren te verankeren in het onderwijs, onderzoek en de faculteit als geheel. Met de cursus SDGs in Higher Education willen we alle medewerkers van FSW helpen met het integreren van sustainable development in hun werk. In 4 face-to-face bijeenkomsten van 1.5 uur leer je meer over duurzaamheid, de SDGs en het implementeren van duurzaamheid. Voorkennis is niet nodig, iedereen is welkom! In totaal neemt de cursus zo'n 8 uur in beslag. Wil je deelnemen? Schrijf je dan in via www.rcsw.nl/sdgs.