Zoek in de site...

RU-wachtwoord wijzigen

Eens per jaar krijg je het verzoek je RU-wachtwoord aan te passen. Volg zorgvuldig de instructie hieronder om te voorkomen dat je vastloopt.

Tips:

* Ga na op welke extra apparaten je ingelogd bent met je RU-wachtwoord, zoals je telefoon, tablet etc.
* Bedenk een sterk wachtwoord.
* Lees onderstaande stappen eerst door voor je aan de gang gaat.
* Bij werken vanuit huis, volg onderstaande stappen dan alleen via je eigen apparaat of een Radboud-Laptop/Radboud-Macbook (niet een op afstand overgenomen Radboud-werkplek).

Zelf aanpassen

Te volgen stappen:

  1. Kies één apparaat waarop je je wachtwoord aan wil passen.
  2. Verbreek op al je andere apparaten de internetverbinding (wifi, LAN-bekabeld en mobiele data) of zet je apparaten op de vliegtuigstand.
  3. Sluit al je openstaande programma’s af.
  4. Als je werkt op een 'overgenomen PC op de campus'.
    Sluit je PC op je werkplek niet af, maar kies voor 'opnieuw opstarten (klik op 'start' ->klik op het 'aan/uit-logo' -> klik op 'opnieuw opstarten').
    LET OP: Log nog niet in, gebruik die werkplek pas bij stap 7.
  5. Ga naar de Accountportal (https://account.ru.nl/passwordchange) op je laptop of computer waarmee je het wachtwoord aan gaat passen en wijzig je wachtwoord.
  6. Wacht 10 minuten.
  7. Je wachtwoord is nu aangepast. Zet je internetverbinding weer aan of haal je apparaten uit de vliegtuigstand. Doe dit per apparaat en controleer of je verbinding met internet hebt.

    Thuiswerkers: Het kan voorkomen dat je jouw Radboud-laptop pas met je nieuwe wachtwoord op kan starten op het moment dat je op de campus werkt. Gebruik tot die tijd je oude wachtwoord om je laptop op te starten. Programma's en Radboud-diensten start je na de aanpassing wel met je nieuwe wachtwoord.

  8. Log op al je apparaten in met behulp van je nieuwe wachtwoord. Zie onderstaande handleidingen.

RU-wachtwoord aanpassen op  je mobiele
/overige apparaten

Kom je er met onderstaande handleidingen niet uit? Neem contact op met de ICT Helpdesk (024-36 22222). In verband coronamaatregelen kun je alleen bij de ICT Servicebalie langskomen nadat je een afspraak hebt gemaakt via de ICT Helpdesk.