Zoek in de site...

Thuiswerken, veelgestelde vragen

------------------------------------------------------------

Aanvraagbevoegde

Waar vind ik de lijst met mijn aanvraagbevoegde?
Zet eduVPN aan en kijk in Topdesk voor de lijst met aanvraagbevoegden.

------

Account

Ik heb een brief ontvangen dat mijn e-nummer account verloopt
Ben je werkstudent? Neem contact op met Campus Detachering: 024 - 36 55 999 (en niet zoals in de brief staat met de ICT Helpdesk.)

Ben je cursist? Neem contact op met In'To Languages.

Ben je gastmedewerker? Neem contact op met een RBS beheerder.

------

Beeldscherm

Ik wil meerdere beeldschermen gebruiken.

  • Klik met je rechtmuisknop op het bureaublad en kies voor Beelscherminstellingen.
  • Kies: Meerdere Schermen bureaublad uitbreiden. Selecteer daarna Wijzigingen behouden.

Meer uitleg over het gebruik van meerdere beeldschermen.

------

Bestanden

Ik kan niet bij mijn bestanden op de RU-bestanden.

  1. Controleer de eduVPN verbinding (Meer over: VPN)
  2. Controleer de statussen bij RU-Connect (Meer over: RU-Connect)

------

Geluid

Maak voor een online vergadering gebruik van je eigen apparaat en niet de remote desktop. Wil je dat toch volg dan onderstaande stappen.

Ik heb geen geluid op mijn computer tijdens een remote sessie

  1. Kies bij de instellingen van de betreffende verbinding (remote sessie) voor lokale apparaten zoals: microfoon, geluid en/of camera voordat je een verbinding tot stand brengt met de externe computer.
  2. Controleer op jouw eigen computer of de juiste apparaten geselecteerd en geactiveerd zijn. 
    Zie ook : https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4520288/windows-10-fix-sound-problems

------

Online vergaderen

Waar vind ik informatie over online vergaderen?
Link: algemeen, Zoom FAQ

Ik heb een slechte verbinding bij online vergaderen
Het beste resultaat krijg je als je de eduVPN verbinding uitschakelt en rechtstreeks vanaf jouw computer thuis deelneemt aan de Online vergadering.
Zie ook : Online vergaderen, chatten

Meer over: geluid bij remote sessie


------

Remote Desktop / Extern Bureaublad - niet bereikbaar

Als je bij het beëindigen van de remote-sessie de remote desktop hebt uitgezet, moet je contact opnemen met de ICT Helpdesk. Zij kunnen de computer op afstand aan zetten zodat je er weer bij kunt.
Indien mogelijk 'disconnect' de computer bij het verlaten i.p.v. afsluiten.

------

RSI

Heeft de Radboud Universiteit anti RSI-software?
Je kunt gebruik maken van het programma Workrave.

------

TeamViewer

Hoe start ik TeamViewer?

  • Ga naar Teamviewer en
  • Klik op START TEAMVIEWER
  • Geef bij het instellen overal toestemming voor, zodat je goed geholpen kunt worden.

------

VPN / eduVPN

Link: algemeen

VPN wil niet tot stand komen

Probeer onderstaande mogelijkheden:

  1. Beëindig de taak in Taakbeheer en start de eduVPN-verbinding opnieuw.
  2. Gebruik eduVPN in plaats van de oude VPN-clients. Verwijder eerst de oude VPN-clients en installeer vervolgens eduVPN

VPN foutmelding op macOS:

The operation couldn't be completed. (eduVPN.AppCoordinatorError error 12.)

  • Verwijder het 'Radboud Universiteit' VPN profiel in de macOS app. (profiel selecteren en daarna de '-' knop linksonder)
  • Open je browser en logt in op 'https://ru.eduvpn.nl'
  • Ga je in de app naar "institute access" selecteert "Radboud Universiteit" en logt in.
  • Vervolgens werkt het weer

------

Webcam

Webcam blijft zwart
Controleer onderstaande punten:

  1. Controleer of jouw webcam niet bedekt is. Bijvoorbeeld met een schuifje.
  2. Wees er zeker van dat je de juiste webcam geselecteerd heb. Bij Remote-sessies wordt regelmatig de webcam van de computer op de andere locatie geselecteerd.
    Zie ook : Geen geluid op mijn remote computer
  3. Kijk eventueel op deze site om alle instellingen even te testen: https://nl.webcamtests.com/

------

Wifi

Mijn wifi doet het slecht
De kwaliteit van je wifi hangt af van jouw eigen thuissituatie. De provider, de mate van gebruik binnenshuis etc. hebben hier invloed op. ISC heeft hier geen invloed op. Bij problemen dien je contact op te nemen bij je eigen provider.