Actief en creatief leren binnen de scheikundeles!
Hoe krijg je je leerlingen actief en betrokken aan het leren? En hoe weten zij en jij nu of ze het gesnapt hebben en hoe krijg je het gesprek daarover aan de gang? Dit allemaal voor elkaar krijgen in een volle klas kan een grote uitdaging zijn. Dat is in een online of hybride les niet anders.
Mogelijke handvatten zijn te vinden in creatief denken over onderwijs. Sommigen noemen die ‘out of the box’ denken.
In deze workshop praten we met elkaar over de zin en onzin van creativiteit en creatieve werkvormen in de scheikundeles, ervaren we zelf wat het is om een creatieve werkvorm te doen en krijg je hopelijk zin om zelf aan de slag te gaan in je les!
Lekker hands-on dus. Verwacht geen kant en klare werkvorm om morgen mee aan de slag te gaan in de les, maar zie het als inspiratie.
Workshopgever: Sonja Schoenmakers (Vakdidacticus Scheikunde en lerarenopleider bij de Radboud Docenten Academie)