Christelijk Charitatief Peil

Het Christelijk Charitatief Peil (CCP) is een tweejaarlijks terugkerend onderzoek dat de naamsbekendheid en waardering van goede doelen binnen de christelijke markt onderzoek. Het geeft de deelnemers inzicht in hun imago plus de waardering van hun organisatie en de sector waarin ze werken. Ook wordt een analyse van de geefbereidheid en het geefgedrag in christelijk Nederland gemaakt.

Christelijk Charitatief Peil biedt zo een fundament bij het formuleren van beleid op het gebied van fondsenwerving en communicatie. Door de jaarlijkse peiling kunnen organisaties concreet zien wat het effect is van hun communicatie-inspanning.

Christelijk Charitatief Peil is een initiatief van Christal Teleservice en IDD Concept Communicatie Creatie. Het Kaski is als vaste partner bij dit initiatief betrokken om zorg te dragen voor betrouwbare en deskundige rapportage.

Dit jaar hebben 15 goede doelen mee aan Christelijk Charitatief Peil, ruim voldoende om zinvol onderzoek te doen en vergelijkingen te maken. Eerdere metingen vonden plaats in 2009, 2010 en 2011. De resultaten van de vierde meting zijn gepresenteerd op donderdag 26 september 2013.

Meer informatie over CCP kunt u vinden op www.christelijkcharitatiefpeil.nl.

projectleider Kaski
Joris Kregting


logo CCP