Laat je hier door een aantal Comeniusprojecten aan de Radboud Universiteit inspireren voor jouw eigen onderzoek.
Commerciële health checks: vloek of zegen?
In het curriculum voor studenten Geneeskunde en Biomedische wetenschappen nog geen aandacht besteed aan commerciële health checks. Het is echter wel van belang dat studenten hierover leren. Hoe kan een keuzemodule daar verandering in brengen?
Je bent nodig
Dit project streeft ernaar om een nieuwe, universiteitsbrede benadering van Hoger Onderwijs voor Duurzame Ontwikkeling (HESD) te ontwerpen en te creëren in samenwerking met ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten.
REFLECT voor zelfregulerend leren
Universitair docent Economische Theorie en Economisch Beleid Jana Vyrastekova gaat voor haar Comeniusproject een online tool ontwikkelen om studenten de fijne kneepjes bij te brengen.
Een tweesnijdend zwaard: onderwijsgerelateerde beroepsoriëntatie in de bachelor Politicologie
Docent Internationale Betrekkingen Gerry van der Kamp-Alons (Politicologie) geeft met haar Comeniusproject studenten politicologie een realistisch beeld van lesgeven op een middelbare school.
Multidimensionaal leren voor - en door - (bio)medische studenten
Radioloog/nucleair geneeskundige i.o. Dylan Henssen zet zijn Comenius Teaching Fellowship in voor mixed-reality om studenten te helpen bij het visualiseren van anatomische structuren in 3D.
First things first: het verzekeren van een veilige en inclusieve omgeving als basis voor een internationaal curriculum
'First things first' is een comeniusproject van prof. dr. Liedeke Plate waarbij het huidige mentorprogramma in het eerste jaar van de bachelor Arts and Culture Studies wordt hervormd.
Adaptief en Autonoom: hoe de student van vandaag zich ontwikkelt tot de professional van morgen
Universitair hoofddocent Mariska Kleemans zette haar Comenius Senior Fellowship in voor de ontwikkeling van de leerlijn Professionalisering binnen de opleiding Communicatiewetenschap.
Artsen met karakter: naar een master Geneeskunde die deugd doet
Jos Kole, Universitair docent Gezondheidsethiek (Radboudumc), heeft recentelijk een Comenius Senior Fellowship ontvangen met betrekking tot het thema Bildung en identiteitsvorming.
Biodiversiteitsonderwijs van de 21e eeuw
Ieder jaar kent het Nationaal Regieorgaan Onderwijs (NRO) Comeniusbeurzen toe aan vernieuwingsprojecten in het onderwijs. Constant Swinkels en Wilco Verberk (Plant Ecology and Physiology) ontwikkelen een biodiversiteits-excursieapp als leermateriaal.