Een Special Interest Group (SIG) bestaat uit mensen die verbonden zijn in hun interesse voor een onderwijsgerelateerd thema. Het Radboud Teaching and Learning Centre faciliteert de SIG zodat ze samen het onderwerp uit kunnen diepen en onderzoeken.
Lopende Special Interest Groups
-
SIG Arts-Based Methods in het Onderwijs
In deze SIG draait het om de vraag hoe je arts-based methods productief kunt gebruiken in het onderwijs.
-
SIG Neurodiversiteit in het onderwijs
In deze SIG bespreken en verkennen we een aantal vragen over de mogelijke implicaties van neurodiversiteit voor het hoger onderwijs.
-
SIG Academische (Leer)gemeenschappen
In deze SIG houden de deelnemers zich bezig met het leren in community's. Ze willen initiatieven bundelen en toegankelijk maken en kennisdeling en inspiratiesessies faciliteren.
-
SIG Onderwijsvisie van studenten
In deze SIG delen studenten en docenten hun ervaringen en kennis met elkaar omtrent een actieve rol van studenten in onderwijsontwikkeling.
-
SIG AI en onderwijs
In deze SIG delen deelnemers vanuit verschillende faculteiten en disciplines kennis omtrent AI en onderwijs met elkaar.
-
SIG Blended and Online Education
In deze SIG delen deelnemers hun expertise en ervaringen op het gebied van blended en online onderwijs en zetten zij zich in voor een infrastructuur die deze onderwijsvorm op de Radboud Universiteit kan ondersteunen.
-
SIG Veilig leren en ontwikkelen
In deze SIG kunnen studenten, docenten en andere medewerkers hun ervaringen en expertise omtrent veilig leren en ontwikkelen met elkaar delen.
-
SIG Effectief studeren
In deze SIG gaan docenten dieper in op wat het betekent om effectief te studeren en hoe we het belang van studievaardighedenonderwijs kenbaar kunnen maken richting de opleidingen van de Radboud Universiteit.
-
SIG Persoonlijke en professionele ontwikkeling
In deze SIG wisselen docenten, onderwijsondersteuners en studenten kennis uit over welke vaardigheden op welke manier en met welke begeleiding in een leerlijn persoonlijke en professionele ontwikkeling aan bod kunnen komen.
-
SIG Duurzaamheid
In deze SIG houden de deelnemers zich bezig met vragen over de relatie tussen onderwijs, duurzaamheid (gedefinieerd als zorg voor alle vormen van leven) en duurzame ontwikkeling.
-
SIG Interdisciplinair onderwijs
In deze SIG gaan deelnemers aan de slag met het delen en ontwikkelen van hun expertise en ervaringen op het gebied van interdisciplinair onderwijs.
-
SIG Learning research
In deze SIG kunnen docenten hun expertise en ervaringen omtrent leren en opleiden met elkaar delen en samen hun onderwijsvaardigheden verder ontwikkelen.