Inzage digitale toets op de campus organiseren

Het organiseren van een inzage van een digitaal afgenomen toets vraagt enige voorbereiding voor de examinator. Ook zijn er belangrijke aanwijzingen voor zowel de examinator als de studenten.

Stappenplan

  1. Informatie vooraf

    • Er is een E-supportmedewerker aanwezig tijdens het inzagemoment. Deze zorgt ervoor dat de ruimte klaar is voor gebruik en start de computers op. De E-supportmedewerkers zijn niet de gehele tijd in de ruimte aanwezig, maar op verzoek per telefoon bereikbaar. Zie voor de contactgegevens het instructieformulier in de ruimte.
    • Er is geen surveillance aanwezig bij een inzage. E-supportmedewerkers zijn hier niet voor in te zetten. Indien surveillance gewenst is bij een inzage, dan dien je dit zelf te organiseren.
    • De inzage vindt plaats in één of meerdere ruimtes. Ruimtes beginnend met COM.A bevinden zich in het Comeniusgebouw A, ruimtes beginnend met COM.B bevinden zich in het Comeniusgebouw B.
  2. Zo werkt een inzagemoment

    1. Meld je 15 minuten voor de start van de inzage bij de hoofdingang van Comeniusgebouw A of de hoofdingang van Comeniusgebouw B, afhankelijk van waar de inzage plaatsvindt. Een E-support medewerker zal je hier opvangen, zal vragen welke hulpmiddelen je wilt gebruiken en deelt de pincode van de toets (indien relevant).  Beschikbare hulpmiddelen voor de examinator zijn:

      ~ Gebruik van de docent-pc met touchscreen met Microsoft INK (aan te raden bij inzages voor grote groepen, zodat je aantekeningen op alle schermen in de inzage ruimte zichtbaar zijn).

      ~ Gebruik van een (digitaal) whiteboard.

       

    2. Wanneer je eigen bestanden of documenten wilt tonen op de grote schermen in de ruimte, zorg dan dat je deze op een USB-stick meeneemt of dat de bestanden online toegankelijk zijn. Het is niet mogelijk om een eigen laptop aan te sluiten.

       

    3. Studenten arriveren en nemen plaats op de hiervoor beschikbare plaatsen in de ruimte. Studenten kunnen zelf een beschikbare locker en plek kiezen.

       

    4. Zowel jij als de studenten dienen de volgende gebruiksregels in acht te nemen:

      ~ Eten en drinken is niet toegestaan tijdens inzages.

      ~ Jassen en tassen van studenten dienen te worden opgeborgen in lockers vanwege de (brand)veiligheid.

       

    5. Studenten doorlopen de volgende stappen om aan de inzage deel te nemen:

      ~ Inloggen in de toetssoftware.

      ~ De inzage is beschikbaar door op ‘aankomend’ te drukken (rechtsbovenin) en vervolgens op ‘voltooid’.

      ~ De student kan het tentamen met behulp van een pincode inzien.

       

    6. Tijdens de inzage zit de E-supportmedewerker in een andere ruimte. E-support kan ‘geroepen’ worden door te bellen met het telefoonnummer dat op het formulier  aangegeven staat.

       

    7. Vergeet niet een eventueel gebruikte USB-stick uit de hoofdcomputer te halen nadat de inzage is afgelopen.

       

    8. Een E-supportmedewerker zal alle computers in de ruimte afsluiten.