Beoordelen aanvraag werkfaciliteiten

Financiële afhandeling en doorbelasting

Nadat een medewerker via de portal de benodigde faciliteiten heeft aangevraagd voor het inrichten van de thuiswerkplek, wordt de deze digitaal ter goedkeuring voorgelegd aan de budgethouder. Dit proces verloopt op dezelfde wijze als waarop andere middelen via BASS besteld worden. Nadat de aanvraag is goedgekeurd, wordt deze als bestelling verwerkt en financieel afgehandeld.

De financiële afhandeling bestaat uit de doorbelasting van de kosten van de thuiswerkplek op de primaire kostenplaats van de betreffende medewerker. Omdat de bestellingen via de portal verlopen, kan op kostenplaatsniveau herleid worden welke kosten er voor het inrichten van de thuiswerkplekken zijn gemaakt.

Apparatuur voor de thuiswerkplek 

Een medewerker kan naast de inrichting voor de thuiswerkplek (bureau en stoel) ook apparatuur aanvragen, zoals een beeldscherm, docking station of toetsenbord. Dit kunnen zij doen bij de aanvraagbevoegde van de afdeling. Vervolgens moet je als leidinggevende deze aanvraag beoordelen. 

Aanvullende faciliteiten voor de thuiswerkplek

Indien er bijzondere omstandigheden zijn, waarbij de standaardmiddelen geen of onvoldoende compensatie geven, kun je de PAM-er van je eigen eenheid inschakelen om te kijken of er maatwerk mogelijk en nodig is. 

Thuiswerkplek voor medewerkers in het buitenland

Medewerkers die woonachtig zijn in het buitenland, nemen contact op met hun leidinggevende. Deze aanvraagprocedure verloopt niet via BASS. Neem bij vragen over werken vanuit het buitenland (altijd tijdig) contact op met Global Staff Services via globallounge [at] ru.nl (globallounge[at]ru[dot]nl).

Contact

Neem contact op met de HR-medewerker van je afdeling.

Contactafdeling