Welke kantoorruimte we teruggeven
Per 1 oktober zal de gehele derde verdieping van de blauwe vleugel, een gedeelte van de tweede verdieping van de blauwe vleugel en enkele kantoorruimtes van de vierde verdieping van de groene vleugel aan Campus & Facilities teruggegeven worden. Daarmee leveren we 23,5 % van onze kantoorruimtes in en besparen we jaarlijks ongeveer € 660.000. Aangezien de huidige bezettingsgraad van het Maria Montessorigebouw tijdens kantooruren (meting 2024-2025) gemiddeld 32,5% en op de piekuren niet hoger is dan 40,8%, is deze teruggave mogelijk en blijven er voldoende werkplekken beschikbaar. Belangrijke overweging om juist deze vleugels terug te geven was onder andere het zo veel mogelijk samen huisvesten van onderzoeksinstituten en opleidingen.
Slimmer kantoorruimtes delen en interne verhuizing
De teruggave van de ruimtes vraagt om een interne verhuizing van alle medewerkers en het slimmer delen van werkplekken. Iedereen blijft welkom om in het Maria Montessorigebouw te werken; de teruggave heeft niet tot doel dat medewerkers meer thuis gaan werken. In de projectgroep is in afstemming met de managing directors van de onderzoeksinstituten bekeken wat een logische indeling is, zodat onder andere groepen bij elkaar kunnen blijven en samenwerkingen gestimuleerd kunnen worden.
De daadwerkelijke verdeling van medewerkers over de werkplekken zal door de managing directors in samenwerking met de afdelingsvoorzitters verder worden uitgewerkt. Ook de opleidingsdirecteuren worden hierbij betrokken. De verdeling van de werkplekken van het faculteitsbureau zal verder afgestemd worden met de afdelingshoofden. Door de zomerperiode kan dit proces niet eerder dan 1 september worden afgerond. De globale en daarna definitieve indeling wordt rond 1 september met je gedeeld. De verhuizingen zullen plaatsvinden tussen half september en per 1 oktober afgerond zijn. Team huisvesting zal de verhuizing begeleiden en jou faciliteren bij het voorzien van bijvoorbeeld verhuisdozen en opslag van waardevolle spullen. Nadere berichtgeving over dit proces ontvang je via de Weekly.
Het is begrijpelijk dat deze berichtgeving vragen en wellicht onrust bij jou oproept, gelet op de vakantieperiode die er aan komt. Hoewel het de voorkeur heeft om ruim de tijd te nemen voor dit traject, is dat gezien de financiële situatie van de faculteit helaas niet mogelijk en moet er snel geschakeld worden om de financiële situatie te verbeteren.
Dinsdag 1 juli a.s. zullen de projectcoördinatoren en een afvaardiging van het bestuur van 12 tot 13 uur in de huiskamer van de derde verdieping in de blauwe vleugel (MM 03.055) klaar staan om vragen te beantwoorden. Je vragen, zorgen of ideeën mag je ook altijd mailen naar thuis [at] socsci.ru.nl (thuis[at]socsci[dot]ru[dot]nl).