Update nieuwe website

De nieuwe website staat sinds de zomer en is ondertussen op verschillende vlakken verbeterd. Zo is nieuws meer prominent aanwezig, is er de mogelijkheid om belangrijke berichten uit te lichten in de headers en is er in tegenstelling tot het verleden meer aandacht voor onderzoeksprojecten en maatschappelijke onderzoeksthema’s. In samenwerking met faculteiten en andere organisatieonderdelen werken we aan het verrijken van de nieuwe site en het ondertussen afbouwen van de oude omgeving. Zie bijvoorbeeld www.ru.nl/docenten.

Geduld

Dit alles is een omvangrijke exercitie die we grotendeels met bestaande capaciteit uitvoeren. Het gaat dan niet alleen om het inrichten van de website, maar ook om het uniformeren en verbeteren van onderliggende processen en het analyseren van de behoeften van de verschillende doelgroepen. Dit project is vaak aanleiding om achterstallig onderhoud in te halen en verbeteringen door te voeren. Dat leidt tot een mooi resultaat, maar kost tijd. Er wordt dan ook gevraagd om begrip en geduld. Niet alles kan tegelijkertijd en niet alles kan de hoogste prioriteit krijgen.

Toptaken

Het is hierbij goed om te realiseren dat de nieuwe website op dit moment de zogenaamde toptaken van onze belangrijkste doelgroepen bedient en daarmee bezoekers helpt de juiste informatie zo snel mogelijk te vinden. Dat betekent dat met name externe bezoekers grotendeels volledig binnen de nieuwe omgeving geholpen worden en dus geen last hebben van de oude site. Gebruikersonderzoek toont dit aan en laat zien dat er groot enthousiasme is over onze nieuwe website. Uiteraard willen we zo spoedig mogelijk geheel over. En daarom werken we ondertussen met zijn allen hard en gemotiveerd door.

Bekijk voor meer informatie de projectpagina van Klantgericht Online

Mocht je een fout tegenkomen of werkt bijvoorbeeld een link niet, mail naar: klantgerichtonline [at] ru.nl (klantgerichtonline[at]ru[dot]nl)