Medewerkers van de universiteit komen op verschillende manieren in aanraking met HR en haar dienstverlening. Zo kun je onder andere direct contact opnemen met je HR-medewerker, kun je gebruikmaken van de selfservice-opties in BASS voor zaken zoals verlofaanvragen, het keuzemodel en adreswijzigingen, en kun je voor alle relevante HR-informatie de website ru.nl raadplegen.
Resultaten
Uit het onderzoek blijkt dat RadboudNet nog steeds wordt gebruikt om HR-informatie op te zoeken, ondanks dat veel informatie al over is gezet naar ru.nl. 76% van de respondenten geeft aan ook Google te gebruiken om op de juiste RU.nl-pagina uit te komen. RU.nl en RadboudNet zijn veruit de meest gebruikte bronnen voor HR-informatie. Ze scoren gemiddeld op de vraag hoe tevreden medewerkers zijn met de bronnen die ze gebruiken (3,16 en 3,14 op een vijfpuntsschaal). Er is dus ruimte voor verbetering. Het Secretariaat en de HR-medewerker zijn de best beoordeelde bronnen van HR-informatie.
Op de vraag wat er aan de HR-dienstverlening verbeterd kan worden, geven de respondenten aan dat informatie beter vindbaar moet zijn. Zo vindt een aantal dat bijvoorbeeld de navigatie en zoekmachine beter kunnen. En als het onderwerp gevonden is, dan zou soms de inhoud van de informatie helderder mogen zijn, zoals de informatie over de CAO. Ook zijn er geluiden dat de informatie in BASS beter kan. Verder geven de leden van het Medewerkerspanel aan dat ze graag meer helderheid willen hebben over waar ze een HR-medewerker voor kunnen benaderen. En ook wanneer en hoe ze het beste contact op kunnen nemen.
Hoe nu verder?
De resultaten van dit onderzoek worden gebruikt om nauwkeurig te bekijken waar de laatste informatie van RadboudNet het beste op ru.nl kan worden ondergebracht. Zoals bekend is ru.nl de gangbare website van de universiteit en zal RadboudNet verdwijnen. Als alle HR-informatie van de faculteiten ook over is gezet, zullen gebruikerstesten volgen. Daarnaast zijn er ook bevindingen binnengekomen over de zichtbaarheid en vindbaarheid van HR-medewerkers. Deze tips gaan gebruikt worden om de dienstverlening te verbeteren.