Merchandise & verkooppunten
Wat blijkt: 39% van de respondenten kent de webshop van de Radboud Store niet en 54% heeft daar ook nog nooit iets gekocht. Toch heeft 75% al wel eens zelf merchandise gekregen, met name de rode Radboud hoodie of de mok. En wil het overgrote deel (76%) in de toekomst wel graag een keer merchandise kopen. Gelukkig weten de meesten dat ze dan bij de webshop en Post & Print terecht kunnen, maar er zijn er maar weinig die weten dat dit tegenwoordig ook bij de sportbalie in het Gymnasion kan en in BASS/Oracle (als je bestelrechten hebt).
Er is ook gevraagd naar wat medewerkers nog missen in het huidige assortiment. Van alle voorgestelde items, is men vooral positief over een thermosbeker (42%) en een duurzame boterham-wrap (32%), maar ook een t-shirt met toffe print, strandlaken en sportbidon blijken populair.
Kwalitatieve, nuttige en duurzame merchandise
Het is bovendien duidelijk dat veel medewerkers het belangrijk vinden dat producten kwalitatief goed, nuttig en duurzaam zijn. Dat sluit perfect aan bij de duurzaamheidsdoelstelling van de Radboud Store. Want wist jij al dat alle producten zo duurzaam mogelijk geproduceerd én getransporteerd worden? Ook wordt er geen winst op de merchandise gemaakt. Mocht het dus zo zijn dat een product relatief ‘duur’ is, dan is dit het gevolg van een duurzame keuze.
Hoe nu verder?
142 medewerkers hebben input gegeven over de merchandise. Onder hen zijn 10 paar Radboud sportsokken verloot; de winnaars hebben hierover een persoonlijk bericht gekregen. De resultaten van dit onderzoek worden gebruikt om het assortiment te optimaliseren en de zichtbaarheid van de merchandise te verbeteren (en daarmee ook de zichtbaarheid van de Radboud Universiteit). Wil je zelf het aanbod eens bekijken, ga dan naar de webshop van de Radboud Store, check BASS (winkel Dressme) of ga eens langs bij de sportbalie in het Gymnasion!
Ben jij benieuwd naar wat het Medewerkerspanel voor jou kan betekenen?
Doe doelgroeponderzoek met het medewerkerspanel
Had jij ook graag jouw feedback gegeven over dit onderwerp? Mis de volgende editie niet!