Klantgericht Online is het project dat zich richt op het grondig verbeteren van de online communicatie van de Radboud Universiteit. Zoals de naam van het project al doet vermoeden, staat de klant hierin centraal.
Momenteel is onze online communicatie vooral aanbod- en organisatiegericht. Om beter in te kunnen spelen op de behoeften en het zoekgedrag van onze klanten willen we onze online communicatie veel meer vraag- en klantgericht insteken. Op deze manier blijven we als Radboud Universiteit studenten, onderzoekers, samenwerkingspartners en investeerders aantrekken. Om dit te realiseren ontwikkelen we een nieuw platform dat een vernieuwd ru.nl, maar ook andere online communicatiekanalen (onder andere social media, brandportal, studievergelijkingssites) zal bedienen. Onze huidige aanpak van online communicatie gaat dus flink op de schop.
Wat willen we online?
- Goed en vlot vindbaar zijn
- Herkenbaarheid, professionaliteit en innovatie uitstralen
- Bezoekers écht (verder) helpen
Waarom willen we dat?
- Werving en behoud van onze doelgroep
- (verdere) Bouw aan onze reputatie
- Verbetering organisatorische prestaties
- Efficiënt omgaan met beschikbare capaciteit en middelen
Wat is daarvoor nodig?
- Kwalitatief hoogstaande, eenduidige content
- Content aansluitend op behoeften en verwachtingen
- Content management plan met heldere afspraken en criteria
- Content management systeem dat dit ondersteunt
- Organisatie die hierachter staat
Status
Op donderdag 16 juni 2022 is de ‘eerste schil’ van het project Klantgericht Online opgeleverd: een nieuwe website, geserveerd vanuit een nieuw content management systeem (ontwikkeld vanuit het Drupal framework). Hiermee is de basis van Klantgericht Online gerealiseerd en breekt de volgende fase aan voor het project: de overgang van informatie van faculteiten en eenheden naar het nieuwe platform en het borgen van de uitgangspunten en werkwijze van Klantgericht Online in de staande organisatie.