Functionele mailbox beheren of opheffen

Leden van een functionele mailbox, ook wel gedeelde postbus genoemd, kunnen via deze mailbox e-mails versturen en ontvangen. De eigenaar van de functionele mailbox kan leden toevoegen of verwijderen. Gebruik hiervoor het formulier 'Request or withdraw full management on (functional) mailbox'.

Toegang beheren

Als je buiten de campus werkt, zet hiervoor eduVPN aan.

Overdragen functionele mailbox

Als je geen eigenaar van een functionele mailbox, ook wel gedeelde postbus genoemd, meer wilt zijn, kun je iemand anders eigenaar maken. Draag het eigenaarschap van een gedeeld e-mailadres over via de Accountportal.

Mailbox overdragen

Gebruik de handleiding Overdragen eigenaarschap via Accountportal

Functionele mailbox opheffen

Kan een mailbox worden opgeheven? Geef dit met een e-mail door aan de ICT Helpdesk (icthelpdesk [at] ru.nl (icthelpdesk[at]ru[dot]nl)).

Iedere twee jaar wordt bij de eigenaar van een mailbox geïnformeerd of deze nog in gebruik is of dat de mailbox opgeheven mag worden.

Contact

Hulp nodig? Neem contact op met: