ICT Helpdesk

Heb je een vraag over, of een probleem met de ICT-voorzieningen van de Radboud Universiteit? De ICT Helpdesk is je eerste aanspreekpunt. Je kunt je vraag of probleem per e-mail, telefonisch of via het ICT Helpdeskformulier melden.

ICT Servicepunt

De ICT Helpdesk probeert ter plekke het probleem op te lossen. Als jouw probleem niet meteen op te lossen is, word je op de hoogte gehouden van de voortgang of doorverwezen naar het ICT Servicepunt op de campus.

IP-adres, PC-nummer en Teamviewer

Om je te helpen heeft de ICT Helpdesk soms je IP-adres of PC-nummer nodig. In sommige gevallen neemt de Helpdeskmedewerker tijdelijk je scherm over. Hiervoor is mogelijk het programma Teamviewer nodig.

IP-adres vinden

Klik op de button voor het IP-adres van de pc waarop je werkt:

Mijn IP-adres

PC-nummer vinden

Het nummer van je Radboud-beheerde werkplek vind je door met de muis over het rode vierkantje rechtsonder in beeld te bewegen. Hier hoef je niet op te klikken. Het bovenste nummer is je PC-nummer.

Screenshot taakbalk pc nummer vinden

Ook staat het PC-nummer op de zilveren sticker die op iedere Radboud-beheerde werkplek zit zit. Bij je laptop zit de sticker aan de onderkant.

Teamviewer installeren

Met het programma Teamviewer kan de ICT Helpdesk op afstand jouw pc of laptop overnemen, ook als je op een privé-apparaat werkt. 

Teamviewer downloaden

Contact ICT Helpdesk

+31 24 362 22 22
Openingstijden
  • Maandag 8:00 - 17:30
  • Dinsdag 8:00 - 17:30
  • Woensdag 8:00 - 17:30
  • Donderdag 8:00 - 17:30
  • Vrijdag 8:00 - 17:30
  • Zaterdag Gesloten
  • Zondag Gesloten