Een innovatie is een idee, toepassing of voorwerp dat door iemand als nieuw wordt beschouwd. Naast ‘gewone' productinnovaties zijn er ook ‘ groene' productinnovaties. Bedrijven voelen zich steeds meer verantwoordelijk voor (eventuele) schade die zij aanrichten aan het milieu. Naast bedrijven worden ook consumenten steeds milieubewuster. Niet alle groene producten worden een doorslaand succes. Vaak hebben groene producten een langere aanlooptijd nodig om daadwerkelijk succesvol te worden. Een voorbeeld van een groen product is groene stroom. Daarnaast kun je denken aan de eco-labels die je waarschijnlijk wel kent van huizen en huishoudelijke apparaten. Ondanks dat consumenten steeds milieubewuster worden, zijn prijzen ook nog altijd van belang voor consumenten.
Interessante vragen
- In welke mate heeft milieubewustheid, invloed op de kans dat consumenten een groene product innovatie willen kopen?
- In welke mate heeft de innovatie van een product, invloed op de kans dat consumenten een groene product innovatie willen kopen?
- In welke mate heeft aankooponzekerheid, invloed op de kans dat consumenten een groene product innovatie willen kopen?
Links
Heb je vragen of wil je meer informatie over dit onderwerp? Stuur dan een e-mail naar pucofsociety [at] fm.ru.nl (pucofsociety[at]fm[dot]ru[dot]nl) en dan word je in contact gebracht met de betreffende docent.
Deze handreiking voor een profielwerkstuk is gemaakt door de Faculteit der Managementwetenschappen.