De Digital Impact Awards, een toonaangevende prijs voor impactvolle digitale prestaties, worden jaarlijks georganiseerd door het Britse Communicate Magazine. Het deskundige panel heeft Letterprins genomineerd in twee prestigieuze categorieën: 'Best Use of Data' en 'Best Use of Mobile and Corporate App'. Deze nominaties bevestigen het succes van Letterprins in het verbeteren van lezen via gamification en versterken de positie ervan als een inspirerend leermiddel.
Impact van Letterprins
Letterprins heeft indruk gemaakt met opmerkelijke resultaten, waaronder meer dan 10.000 geregistreerde accounts en een enthousiaste gemeenschap van 3.000 kinderen die dagelijks het spel spelen. Bovendien toonde een voorlopige analyse aan dat Letterprins de leesvaardigheid van jonge lezers verbetert.
'We hebben belangrijke resultaten geboekt,' zegt Esther Steenbeek-Planting, initiatiefnemer van het Letterprins-project. 'Kinderen spelen dagelijks uit eigen beweging het spel. Dit betekent dat ze het leuk vinden en gemotiveerd zijn om te spelen. Dit is een belangrijk resultaat, omdat juist de leesmotivatie nationaal en in heel Europa ondermaats is. Als kinderen niet gemotiveerd zijn, zullen ze niet lezen. Dus dit is een superbelangrijk eerste resultaat. Zonder motivatie kom je nergens. Bovendien verbeteren leesvaardigheden tijdens het spelen van het spel. We zien dat kinderen woorden sneller herkennen naarmate ze oefenen. Ze automatiseren hun vaardigheid (vergelijk het met autorijden). Eerst probeer je het voorzichtig, en dan begin je het automatisch te doen zonder erbij na te denken.'
Ontwikkeling en PR-campagne
IJsfontein heeft Letterprins ontwikkeld namens de Radboud Universiteit in samenwerking met verschillende wetenschappers van het Donders Instituut en het Max Planck Instituut voor Psycholinguïstiek. Het belichaamt de missie van IJsfontein om innovatieve leermiddelen te creëren die de natuurlijke nieuwsgierigheid en intrinsieke motivatie van mensen om te leren benutten.
Vertigo 6 was verantwoordelijk voor de sociale media en PR-campagne van Letterprins. De Digital Impact Awards-ceremonie, waar de winnaars zullen worden bekendgemaakt, staat gepland voor 18 oktober 2023 in Londen.
Op 29 september won Letterprins de zilveren medaille tijdens de Digital Communication Awards (Berlijn) in de categorie Best Digital Publishing. De jury prees met name het wetenschappelijke gebruik van gegevens om het lezen te bevorderen.
Over Letterprins
Letterprins stimuleert kinderen om meer te lezen. Ze doen dit niet alleen, want ouders en verzorgers zijn betrokken bij het beleven van leesplezier thuis en succes samen. Met geweldige resultaten, zoals 10.000 geregistreerde accounts en 3.000 kinderen die het dagelijks spelen, heeft Letterprins zich bewezen als een krachtig instrument om geletterdheid onder kinderen te bevorderen.
Over IJsfontein
IJsfontein, een toonaangevende creatieve studio, ontwerpt en ontwikkelt speels (digitaal) leren op basis van de overtuiging dat mensen van nature nieuwsgierig zijn en intrinsiek gemotiveerd om zichzelf te ontwikkelen. Ze creëren actieve oplossingen met serieuze impact.
Over Vertigo 6
Vertigo 6 is een gerenommeerd marketing- en PR-bureau dat bekend staat om zijn strategische inzichten en expertise in het promoten van innovatieve projecten. Hun samenwerking met Letterprins en IJsfontein heeft bijgedragen aan het succes en de erkenning van Letterprins bij de Digital Impact Awards.