Onderzoeksprojecten
-
Het verkennen van bias in online vaccinatie-inhoud met behulp van machine learning
Ondanks het feit dat vaccinaties levens redden, daalt de vaccinatiegraad. Mensen die beslissen over vaccinatie zoeken vaak online naar informatie, waar niet-wetenschappelijke, vaccinatiekritische informatie in overvloed te vinden is.
-
De invloed van sociale media op de behoeftebevrediging van adolescenten
Dit project onderzoekt welke en hoe sociale media affordances de behoeftebevrediging van jonge adolescenten beïnvloeden.
-
BRAND
Dit project onderzoekt de blootstelling aan en impact van advertenties voor alcoholvrije dranken op het alcoholgebruik van jongeren, met als doel beleid en richtlijnen voor verantwoorde alcoholvrije reclame te ontwikkelen.
-
Naar een volgende generatie digitale interventies om de vatbaarheid van adolescenten voor online desinformatie aan te pakken
Dit project zal stappen zetten in de richting van een veilige, effectieve, volgende generatie van schaalbare interventies om de gevoeligheid van adolescenten voor door video gemedieerde desinformatie aan te pakken.
-
SpeakAPP!-Kids
Een gratis virtualreality smartphoneapp waarmee basisschoolkinderen presentaties kunnen oefenen voor een virtueel publiek. De app helpt om presentatievaardigheden te verbeteren en kan angst voor spreken in het openbaar voorkomen.
-
Digitale veerkracht te midden van polarisatie op sociale media
Dit project heeft tot doel een programma voor digitale mediageletterdheid te ontwikkelen om de affectieve polarisatie in Indonesië te overwinnen.
-
Somewhere over the rainbow
Het doel van dit project is te onderzoeken hoe blootstelling aan entertainment media verhalen de openheid van mensen ten opzichte van ondervertegenwoordigde groepen, specifiek de LHBTIQ+ gemeenschap, kan beïnvloeden.
-
QoLEAD
QoLEAD gebruikt de kracht van AI om passende, menselijke en slimme zorgoplossingen te bieden op drie belangrijke gebieden: gezondheid, veiligheid en kwaliteit van zorg; sociale participatie en sociaal contact; autonomie, zingeving en zelfrespect.
-
What’s BOThering You?
In het project zullen onderzoekers AI gebruiken en rekening houden met de multidimensionale en complexe aard van het welzijn van studenten. Er wordt een geavanceerde chatbot ontwikkelt die studenten ondersteuning biedt en hun welzijn verbetert.
-
Look Who’s Talking
Het belangrijkste doel van dit project is het creëren en testen van chatbots die ontworpen zijn om langdurige, boeiende en mensachtige gesprekken met mensen te voeren op twee technologisch en taalkundig diverse domeinen.
-
Pluralistische onwetendheid en de seksuele dubbele standaard
Dit project onderzoekt de rol van pluralistische onwetendheid in het in stand houden van seksuele dubbele standaarden (SDS) en onderzoekt de relatie tussen de consumptie van entertainmentmedia en de perceptie, interpretatie en toepassing van SDS.
-
Chatbot-bruikbaarheid
In dit project proberen we de belangrijkste kenmerken te identificeren die de interacties van gebruikers met chatbots beïnvloeden. Specifiek onderzoeken we de impact van Emotionele Interactie.
-
Culture and health communication
Dit PhD-project onderzoekt of, hoe en voor wie boodschappen met culturele elementen effectief zijn in massamediale gezondheidscampagnes onder Turks-Nederlandse burgers.
-
De relatie tussen de financiële markt en informatiediffusie op sociale media
Dit project streeft ernaar een nieuwe theoretische aanpak van informatiediffusie theorie te creëren en volatiliteit op de aandelenmarkt te begrijpen om marktcrashes veroorzaakt door informatiediffusie te voorkomen.
-
INtoEAT
INtoEAT beoogt ontwikkeling en implementatie van innovatieve digitale tools die gezond eetgedrag en de levensstijl van ouderen kunnen verbeteren als voedingshulp.