De Radboud Universiteit heeft een test ontwikkeld, die wordt afgenomen bij alle eerstejaars studenten, die probeert te bepalen welke studenten extra ondersteuning nodig hebben bij het ontwikkelen van de academische taalvaardigheden die nodig zijn voor succes op de universiteit. De toets wordt afgenomen in de taal van de opleiding van de student, Nederlands of Engels, ongeacht hun moedertaal. Dit project heeft als doel de predictieve validiteit van de test te evalueren. Weerspiegelt het testresultaat van een student hun academische schrijfvaardigheid en hun scores op de universiteit? Hoe effectief helpt het remediërend programma de studenten die niet slagen voor de test?
Predictieve validiteit van een diagnostische academische taalvaardigheidstoets voor eerstejaars universiteitsstudenten
- Looptijd
- 1 maart 2022 tot 30 april 2026
- Projectleden
- M. Czajkowski (Michelle) MA , prof. dr. M. van Oostendorp (Marc) , prof. dr. J.J.M. Schoonen (Rob)
- Projecttype
- Onderzoek
- Organisatieonderdeel
- Language Learning, Teaching and Testing, Centre for Language Studies, Faculteit der Letteren