TeaEdu4CT logo
TeaEdu4CT logo

TeaEdu4CT

Looptijd
2019 tot 2022
Projectleden
Christos Chytas , Erik Barendsen , Sjaak Smetsers
Projecttype
Onderzoek
Organisatieonderdeel
Institute for Science Education

Dit project richt zich op het ontwikkelen van educatief materiaal om toekomstige leraren CT (Computationeel Denken) te onderwijzen. Een consortium bestaande uit onderzoeksinstituten uit tien landen zal tien modules ontwerpen. Het team van de Radboud Universiteit focust op de ontwikkeling van Module O2 (Algemene introductie van CT: een basis module voor alle leraren) en O5 (CT voor toekomstige STEM-leraren: specifieke kenmerken, benaderingen en praktische oplossingen).

Het bredere TeaEdu4CT-project ontwikkelt innovatieve educatieve benaderingen van Computationeel Denken (CT) in relatie tot transdisciplinaire en holistische STEM-perspectieven voor toekomstige lerarenopleidingen. We ontwikkelen een pragmatische methodologie voor CT als een reeks van hulpmiddelen, technieken en benaderingen die een naadloze overgang mogelijk maken van de unplugged activiteiten van jonge kinderen naar de uitgebreide modellering en computersimulatieactiviteiten van K-12 en beginnende universiteitsstudenten.