Behavioural Science Institute
Zoek in de site...

Reclame Masters

RM_logo

Kinderen groeien tegenwoordig op in een wereld vol reclame. Zij zien reclame op tv, op het internet en op hun mobiele telefoon. Het risico bestaat dat dit leidt tot materialisme, ongezond eetgedrag, en ouder-kind conflicten.

Op basis van onderzoek naar het weerbaar maken van kinderen tegen de effecten van reclame is het lesmateriaal Reclame Masters ontwikkeld.

Kritische kinderconsumenten
Het lesmateriaal Reclame Masters is bedoeld voor groep 5, 6 en 7. Het lesmateriaal leert kinderen exact die vaardigheden die zij nodig hebben om de media en de commerciële omgeving beter te kunnen begrijpen en interpreteren, waardoor zij in staat zijn zich te ontwikkelen tot kritische en bewuste kinderconsumenten.

Reclame Masters is een interactieve, kortlopende methode (gemiddeld 10 uur) bestaande uit een docentenhandleiding, een leerlingenmap met informatiebladen en opdrachten (inclusief thuisopdrachten) en films.

Meer informatie en lesmateriaal downloaden (gratis):   https://www.mediaenmaatschappij.nl/reclame-masters-lesmateriaal