Inschrijfprocedure voor internationale studenten

Nadat je je toelatingsmail voor een van de bachelor- of masteropleidingen van de Radboud Universiteit hebt ontvangen, kun je je inschrijven als student door de volgende stappen te doorlopen:

Stappenplan

  1. Stap 1: Vul het formulier Pre-Arrival Services in OSIRIS Application in.

    De afdeling Student Admissions biedt speciale Pre-Arrival Services voor internationale studenten die zich inschrijven voor een Engelstalige opleiding. De Pre-Arrival Services omvat hulp bij huisvesting, sociale activiteiten en visa aanvragen (indien van toepassing).

  2. Stap 2: Verificatie van documenten

    Om je inschrijving te kunnen voltooien, moeten wij je vereiste documenten kunnen verifiëren. Wij kunnen bepaalde documenten online verifiëren en gewaarmerkte kopieën verwerken die je per post opstuurt. 

    Een gewaarmerkt document op papier is een fotokopie van het originele document, gestempeld en ondertekend door een gemeente, een notaris of jouw school/universiteit en waarin staat dat het een getrouwe kopie is van het originele document.
    Gewaarmerkte kopieën moeten op papier per post of koerier worden toegezonden en niet per e-mail.

    Om je in te kunnen schrijven als student moeten onderstaande vereiste documenten vóór de uiterste inschrijfdatum door ons geverifieerd kunnen worden:

    • Geldige verblijfsvergunning (indien niet-EU/EER student)
      Als je al verblijfsvergunning hebt die door Nederland is afgegeven, zal de Centrale Studentenadministratie je een e-mail sturen met een scan van je vergunning. Zo niet, dan neemt Student Admissions contact met je op over de visum en verblijfsvergunning procedure.
    • Diploma vermeld in de toelatingsmail
      Als je je diploma niet voor de in de toelatingsmail vermelde inschrijf deadline ontvangt, laat het ons dan direct weten door een e-mail te sturen aan admissions [at] ru.nl (). Wij zullen je dan verder adviseren. Bekijk de vereisten voor online verificatie van je diploma
    • Vertaling van je diploma, indien deze niet oorspronkelijk in het Nederlands, Engels of Duits is opgesteld.
      Het diploma moet worden vertaald door een officieel erkende ('beëdigde') vertaler.
    • Engels taalcertificaat, indien vermeld in de toelatingsmail
      De taaleisen voor alle Engelstalige opleidingen en de instructies voor online verificatie van je Engels taalcertificaat vind je op de pagina's onder Taaleisen.

    Houd er rekening mee dat aanvullende documenten vereist kunnen zijn. Alle vereiste documenten worden vermeld in je toelatingsmail.

    Je kunt de documenten per post naar het volgende adres sturen:

    Radboud Universiteit
    Centrale Studentenadministratie
    Postbus 9102
    6500 HC Nijmegen

    Als je de documenten via een koeriersdienst wilt verzenden en zij hebben een fysiek adres nodig om het pakket te leveren, stuur het dan naar:

    Radboud Universiteit 
    Centrale Studentenadministratie
    Houtlaan 4
    6525 XZ Nijmegen

    De Centrale Studentenbalie van de Radboud Universiteit kan op afspraak ook kopieën van je documenten certificeren. Op het moment van je afspraak moet je je originele documenten meenemen naar de balie, die gevestigd is aan de Houtlaan 4 in Nijmegen.

    Let op: De Radboud Universiteit is verplicht alle ontvangen documenten te bewaren als onderdeel van onze administratie. Daarom verzoeken wij je dringend geen originelen op te sturen, maar alleen gewaarmerkte kopieën.

    Hoe kom ik aan een gewaarmerkte kopie:

  3. Stap 3: Rond je inschrijving in Studielink af

    Vanaf juni kun je in Studielink aangeven hoe je het collegegeld wilt betalen. Dit moet worden ingevuld, ook als je een beurs of bijzondere omstandigheden hebt.

    Er zijn verschillende betaalmogelijkheden voor het collegegeld:

    • Als je hebt gekozen voor afschrijving van het collegegeld van een SEPA-bankrekening, moet je opnieuw inloggen in Studielink om de digitale machtiging te bevestigen.
    • Als je ervoor kiest om het geld zelf over te maken naar de universiteit of met een creditcard te betalen, moet dit voor 15 augustus gebeuren. Geef de betaalmethode aan in Studielink voordat je het geld overmaakt. 

    Collegegeld betalen

     

  4. Stap 4. Na aankomst in Nederland, registreer je adres bij de gemeente

    De afdeling Student Admissions zal je een e-mail sturen met informatie over het maken van een online afspraak om je in te schrijven bij de gemeente. Vergeet niet de volgende documenten mee te nemen naar je afspraak:

    • Geldig paspoort of Europese identiteitskaart
    • Een kopie van je kamer huurcontract

Contact

Heb je vragen over de toelatingseisen, neem dan contact op met de studieadviseur van de betreffende opleiding.

Heb je een vraag over de inschrijfprocedure in Studielink, Osiris of over het collegegeld? Neem dan contact op met onze Centrale Studentenbalie:

  • Bel naar 024-3612345, kies optie 3
  • Mail naar centralstudentdesk [at] ru.nl

Bekijk de openingstijden.