Nadat je bent toegelaten, ontvang je per e-mail de instructies om jezelf in te schrijven voor de opleiding. Je bent pas ingeschreven als je toelating is goedgekeurd door de examencommissie, je vooropleiding is geverifieerd in Studielink en wanneer je de betaling hebt geregeld.
Inschrijfprocedure voor internationale studenten
Stappenplan
Stap 1: Vul het formulier Pre-Arrival Services in OSIRIS Application in
De afdeling Student Admissions biedt speciale Pre-Arrival Services voor internationale studenten die zich inschrijven voor een opleiding aan de Radboud Universiteit. De Pre-Arrival Services omvatten hulp bij huisvesting, sociale activiteiten en visa aanvragen (indien van toepassing).
Stap 2: Verificatie van documenten
Om je inschrijving te kunnen voltooien, moeten wij je vereiste documenten kunnen verifiëren. Wij kunnen bepaalde documenten online verifiëren en gewaarmerkte kopieën verwerken die je per post opstuurt.
We moeten je documenten vóór de inschrijfdeadline kunnen verifiëren.
Een gewaarmerkt, papieren document is een fotokopie van het originele document, gestempeld en ondertekend door een gemeente, een notaris of jouw school/universiteit en waarin staat dat het een getrouwe kopie is van het originele document.
Gewaarmerkte kopieën moeten op papier per post of koerier worden toegezonden en niet per e-mail.Om je in te kunnen schrijven als student moeten onderstaande vereiste documenten vóór de uiterste inschrijfdatum door ons geverifieerd kunnen worden:
- Geldige verblijfsvergunning (indien niet-EU/EER student)
Als je al een verblijfsvergunning hebt die door Nederland is afgegeven, zal de Centrale Studentenadministratie je per e-mail vragen om een scan van je vergunning. Zo niet, dan neemt Student Admissions contact met je op over de visum en verblijfsvergunning procedure. - Diploma vermeld in de toelatingse-mail
Als je je diploma niet ontvangt vóór de in de toelatingse-mail vermelde inschrijfdeadline, dan moet je ons een volledig ingevuld Bewijs van Behaald Diploma formulier sturen, voorzien van handtekening en stempel. Wij zullen je dan verder adviseren. Bekijk de mogelijkheden voor online verificatie van je diploma. - Vertaling van je diploma, indien deze niet oorspronkelijk in het Nederlands, Engels of Duits is opgesteld.
Het diploma moet worden vertaald door een officieel erkende ('beëdigde') vertaler. - Engels taalcertificaat, indien vermeld in de toelatingse-mail
De taaleisen voor alle Engelstalige opleidingen en de instructies voor online verificatie van je Engels taalcertificaat vind je op de pagina's onder Taaleisen.
Houd er rekening mee dat aanvullende documenten vereist kunnen zijn. Alle vereiste documenten worden vermeld in je toelatingsmail.
Je kunt de documenten per post naar het volgende adres sturen:
Radboud Universiteit
Centrale Studentenadministratie
Postbus 9102
6500 HC NijmegenAls je de documenten via een koeriersdienst wilt verzenden en zij hebben een fysiek adres nodig om het pakket te leveren, stuur het dan naar:
Radboud Universiteit
Centrale Studentenadministratie
Houtlaan 4
6525 XZ NijmegenDe Centrale Studentenbalie van de Radboud Universiteit kan ook gewaarmerkte kopieën van je documenten maken. Hiervoor moet je je originele documenten meenemen naar de balie, die gevestigd is aan de Houtlaan 4 in Nijmegen.
Let op: De Radboud Universiteit is verplicht alle ontvangen documenten te bewaren als onderdeel van onze administratie. Daarom verzoeken wij je dringend geen originelen op te sturen, maar alleen gewaarmerkte kopieën.
Hoe kom ik aan een gewaarmerkte kopie:
- Geldige verblijfsvergunning (indien niet-EU/EER student)
Stap 3: Rond je inschrijving in Studielink af
Vanaf juni kun je in Studielink aangeven hoe je het collegegeld wilt betalen. Dit moet worden ingevuld, ook als je een beurs of bijzondere omstandigheden hebt.
Er zijn verschillende betaalmogelijkheden voor het collegegeld:
- Als je hebt gekozen voor afschrijving van het collegegeld van een SEPA-bankrekening, moet je opnieuw inloggen in Studielink om de digitale machtiging te bevestigen.
- Als je ervoor kiest om het geld zelf over te maken naar de universiteit of met een creditcard te betalen, moet dit vóór 15 augustus gebeuren. Geef de betaalmethode aan in Studielink voordat je het geld overmaakt.
Stap 4. Na aankomst in Nederland, registreer je adres bij de gemeente
De afdeling Student Admissions zal je een e-mail sturen met informatie over het maken van een online afspraak om je in te schrijven bij de gemeente. Vergeet niet de volgende documenten mee te nemen naar je afspraak:
- Geldig paspoort of Europese identiteitskaart
- Een kopie van je kamer huurcontract
Contact
Heb je vragen over de toelatingseisen, neem dan contact op met de studieadviseur van de betreffende opleiding.
Heb je een vraag over de inschrijfprocedure in Studielink, OSIRIS of over het collegegeld? Neem dan contact op met onze Centrale Studentenbalie:
- Bel naar +31 24 361 23 45, kies optie 3
- Mail naar centralstudentdesk [at] ru.nl (centralstudentdesk[at]ru[dot]nl)