Let op: Deze pagina is bedoeld voor studiekiezers. Ben je al student aan de Radboud Universiteit? Jouw actuele studieprogramma vind je in de Onderwijscatalogus.
Studieprogramma bachelor Communicatiewetenschap jaar 2
Het tweede jaar staat in het teken van inhoudelijke verdieping. Naast kennis over mediagebruik en media-inhoud, staan de drie belangrijkste functies van communicatie via de media centraal: beïnvloeden, informeren en entertainen.
Voorlopig overzicht voor studiekiezers
Dit overzicht geeft een indicatie van het aanbod voor het academische jaar 2026-2027 en is bedoeld voor studiekiezers. Het kan nog wijzigen en er kunnen geen rechten aan worden ontleend. Al student aan de Radboud Universiteit? Bekijk jouw actuele studieprogramma in de Onderwijscatalogus.
- P1
- P1
- P1
- P2
- P2
- P2
- P3
- P3
- P4
- P4
- P1
- P2
- P3
- P4
Keuzecursus
Minimaal 5 EC, maximaal 5 EC- P3
Tijdens de bachelor Communicatiewetenschap heb je 20 EC aan vrije keuzeruimte: 5 EC in het tweede jaar en 15 EC in het derde jaar. Afhankelijk van je studievoortgang, planning en interesse kun je de keuzecursussen ook op een ander moment doen. De keuzeruimte mag je zelf invullen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor de minor Social Media van onze eigen opleiding, maar je kunt ook cursussen bij andere opleidingen volgen. Bedenk goed wat je wil met deze vrije invulling zodat het een toegevoegde waarde heeft voor jouw persoonlijke ontwikkeling of toekomstige werkveld. Wil je verbreden of juist verdiepen? Waar liggen je interesses, wat wil je leren en waarom, op welk niveau doe je de cursussen? Je wordt geadviseerd om met je coach van de leerlijn Professionalisering hierover in gesprek te gaan of ga met je vragen langs bij de studieadviseur. Neem een kijkje in de studiegids voor meer informatie hierover.