Wat kun je ermee?

Tijdens de opleiding leer je jezelf kennen (wie ben ik, wat kan ik en wat wil ik) en je ontwikkelt je eigen interesses en competenties, zodat je een vervolgstudie én uiteindelijk een loopbaan kunt kiezen die bij je past.

Arbeidsmarktperspectief

Na het behalen van je bachelor kun je de arbeidsmarkt op, maar de meeste studenten kiezen na hun bachelor voor een master. Met een master kun je in uiteenlopende werkvelden aan de slag: je kunt bijvoorbeeld gaan werken in de beleids- of adviessector, het bedrijfsleven, de communicatie of educatie; het ligt er maar net aan in welke richting jij je hebt gespecialiseerd en waar je interesses liggen. Je kunt er ook voor kiezen om verder te gaan in het (wetenschappelijk) onderzoek.

Mogelijke beroepen

  • Communicatiemedewerker
  • Communicatieadviseur
  • Beleidsadviseur
  • Tekstschrijver
  • Webredacteur
  • Social media expert
  • Contentmanager

Door naar een master

Het behalen van een master biedt je verschillende voordelen. Een daarvan is dat je doorgroeimogelijkheden groter zijn. Met een bachelordiploma Communicatiewetenschap aan de Radboud Universiteit kun je doorstromen naar:

Door binnen je bachelor bepaalde cursussen te kiezen, kun je je profiel verbreden om voor meer masteropleidingen in aanmerking te komen.

Arbeidsmarktoriëntatie: maak werk van je studie!

Om je voor te bereiden op het vinden van een baan biedt de Radboud Universiteit verschillende vormen van arbeidsmarktoriëntatie, zodat je je tijdens je studie al kunt voorbereiden op je toekomst. Zo heeft elke faculteit een Career Service, waar je terecht kunt met vragen over en hulp bij arbeidsmarktoriëntatie. Zij bieden onder andere loopbaanadviesgesprekken en vaardigheidstrainingen aan. Je kunt ook bij hen terecht als je een aantal maanden praktijkervaring wil opdoen door stage te lopen.