Ervaringen
Je hoeft het niet helemaal zeker te weten. Als het grotendeels goed voelt, zit je vaak al op de juiste weg!
- Nationaliteit
- Nederlands
- Opleiding
- Tandheelkunde
Recay Yilmaz is Bachelor Student Tandheelkunde.
Waarom heb je specifiek voor de Radboud Universiteit gekozen?
Omdat ik de sfeer op de Radboud Universiteit heel fijn vond en ik mezelf wel in Nijmegen zag wonen, en niet echt in Groningen of Amsterdam.
Wat vond je van de overgang van de middelbare school naar de universiteit? Hoe werd je daarin begeleid in je studie?
Geweldig! Ik heb de overgang met veel plezier ervaren en op de studie werden we goed begeleid, soms misschien iets te zelfs ;).
Wat spreekt je aan in de bachelor en waarom? Wat vind je het meest uitdagend aan de studie?
Wat mij het meeste aansprak was het praktische deel van de studie. Dat je ook met je handen bezig was en niet alleen maar de boeken zat. Het meest uitdagende is denk ik patiënt behandelingen. Hierbij komt alles samen, praktijk en theorie.
Hoe ervaar je de sfeer binnen de opleiding? Bijvoorbeeld de samenwerking tussen studenten en het contact met docenten of onderzoekers.
Enorm positief! Het contact met docenten is heel laagdrempelig, zo ik heb wel eens met meerdere docenten een biertje gedaan ooit. En door de vele contacturen zie je mede studenten ook vaak wat al snel voor vrienden zorgt.
Wat wil je met deze studie gaan doen als je je bachelordiploma op zak hebt?
Doorgaan met de Master Tandheelkunde en uiteindelijk natuurlijk tandarts worden.
Ben je betrokken bij de studievereniging? Zo ja, op welke manier?
Ja, enorm zelfs! Ik zit in meerdere commissies en in één daarvan ben ik voorzitter. Daarnaast ben ik ook vaak bij de activiteiten en de wekelijkse borrel in Dappen te vinden!
Wat vind je leuk aan Nijmegen?
Heel veel, maar als ik dan iets moet noemen dan is het wel het Waalstrandje of de Kaaij.
Welke voorlichtingsactiviteiten die je als scholier hebt bezocht vond je waardevol en waarom?
Ik vond de opendag met het boorpracticum heel leuk, omdat je dan ook even kan ervaren hoe het is. Maar misschien het meest waardevol was een dagje meelopen bij mijn eigen tandarts. Zo kon ik echt zien hoe een dag als tandarts eruit zou zien.
Wat voor advies/welke tips zou jij geven aan toekomstige studiekiezers?
Twijfel is normaal. De meeste studiekiezers hebben dat. Je hoeft het niet helemaal zeker te weten, als het grotendeels goed voelt, zit je vaak al op de juiste weg!