Words Have Power

MasterspecialisatieCommunicatie en Beïnvloeding

Hoe stel je als organisatie boodschappen af op bepaalde doelgroepen? Hoe beïnvloed je met communicatie de opvattingen en het gedrag van je publiek? Als je deze vragen interessant vindt, is de master Communicatie en Beïnvloeding iets voor jou.

Direct naar

Iets voor jou?

  • Een uniek studieprogramma waarbij je kijkt naar factoren die opvattingen en gedrag van het publiek bepalen én naar hoe communicatievormen dit beïnvloeden;
  • Je wordt opgeleid tot communicatiespecialist vanuit een brede oriëntatie;
  • Deze masterspecialisatie is een optimale voorbereiding op de arbeidsmarkt door een stage met een onderzoeksopdracht waarbij communicatietheorie in de praktijk wordt toegepast;
  • Met ruimte om je specifieke interesses te ontwikkelen in twee of meer keuzevakken en je afstudeerscriptie;
  • Je kunt een persoonlijk profiel naar keuze toevoegen, door middel van de themagebieden Digitale communicatie, Gezondheidscommunicatie en Marketingcommunicatie.
Waarom in Nijmegen?

Toelatingseisen

Wil je weten of je toegelaten kan worden? Lees dan verder wat de toelatingseisen van deze opleiding zijn.

Toelating en inschrijving
Je kunt dus daadwerkelijk een verschil maken in de wereld.
Joey Papaioannou
Joey Papaioannou Campagnespecialist en docent Het verhaal van Joey
Kennismaken

Wat ga je leren?

In de masterspecialisatie Communicatie en Beïnvloeding staan de functie, werking en effectiviteit van communicatie in professionele contexten centraal. Deze master leidt je op tot zelfstandig functionerende communicatiespecialist. Je verwerft grondige theoretische kennis en methodische vaardigheden, en leert samenwerken in interdisciplinaire teams door praktijkprojecten. Na afronding van je studie ben je in staat om wetenschappelijk onderzoek naar persuasieve communicatie op te zetten en uit te voeren. Je kunt uitingen op hun waarde schatten, in het juiste perspectief plaatsen en verbeteren. Je verbetert ook je eigen communicatievaardigheden. Deze specialisatie leert je om zowel je boodschap als je taalgebruik af te stemmen op diverse doelgroepen. Je begrijpt het belang van strategische communicatie, ziet het nut én de noodzaak ervan in, en weet dit bij andere belanghebbenden duidelijk te maken.

Studieprogramma

Wat kun je ermee?

Bedrijven en instellingen hebben behoefte aan communicatieprofessionals die gefundeerde kennis met communicatieve vaardigheden combineren. Na je studie heb je het gereedschap en de bagage om over communicatie te adviseren of er uitvoerend mee aan de slag te gaan. Je bent in staat complexe communicatievraagstukken te analyseren, aanbevelingen te doen en je bevindingen te presenteren. Je hebt daarnaast de capaciteiten om op aansturingsniveau binnen organisaties aan de slag te gaan. Hieronder vallen bedrijven met winstoogmerk, non-profitorganisaties, overheidsorganisaties, zorginstellingen, het MKB en start-ups. Veel afgestudeerden zijn verantwoordelijk voor de externe of interne communicatie van dergelijke organisaties.

Wat kun je ermee?

Onderzoek

Docenten van de masterspecialisatie Communicatie en Beïnvloeding zijn ook onderzoekers, bij het Centre for Language Studies aan de Radboud Universiteit, met name in de onderzoeksgroep Language and Communication Effects. Ze doen actief onderzoek naar de inzet van persuasieve communicatie om diverse doelgroepen te beïnvloeden. Zo onderzoeken ze de rol van taalgebruik, verhalen, argumentatie en stijl in persuasieve communicatie.

Onderzoek

Vragen over de studie?

Heb je een vraag over deze opleiding? We helpen je graag verder. Neem contact met ons op, stel je vraag aan een student of bekijk de voorlichtingsactiviteiten.

Contact

Collegegeld

Ga je deze master volgen, dan betaal je jaarlijks collegegeld. Er zijn verschillende collegegeldtarieven. De hoogte is afhankelijk van je persoonlijke situatie.

Collegegeld