Wat kun je ermee?
Arbeidsmarktperspectief
Bedrijven en instellingen hebben behoefte aan communicatieprofessionals die gefundeerde kennis met communicatieve vaardigheden combineren. Na je studie heb je het gereedschap en de bagage om over communicatie te adviseren of er uitvoerend mee aan de slag te gaan. Je bent in staat complexe communicatievraagstukken te analyseren, aanbevelingen te doen en je bevindingen te presenteren. Je hebt daarnaast de capaciteiten om op aansturingsniveau binnen organisaties aan de slag te gaan. Hieronder vallen bedrijven met winstoogmerk, non-profitorganisaties, overheidsorganisaties, zorginstellingen, het MKB en start-ups. Veel afgestudeerden zijn verantwoordelijk voor de externe of interne communicatie van dergelijke organisaties.
Mogelijke beroepen
- Communicatie- of marketingadviseur
- Manager communicatie, marketing en/of PR
- Marketing- en communicatiespecialist
- Communicatietrainer
- Corporate Recruiter
- (Online) contentmaker
- (Online) marketeer
- Persvoorlichter
- Redacteur
- Manager Sociale Media
Van de afgestudeerden van deze masteropleiding vindt 74% kort na afstuderen een baan binnen het vakgebied (bron: www.studiekeuze123.nl).