In de master Communicatie- en Informatiewetenschappen doorgrond je de werking van communicatie door organisaties en bedrijven. Deze master heeft twee specialisaties, elk met een eigen invalshoek op professionele communicatie. Je kunt je toeleggen op de manier waarop organisaties communicatie kunnen gebruiken om de opvattingen of het gedrag van mensen te beïnvloeden (Communicatie en Beïnvloeding) of op hoe organisaties hun communicatie met diverse doelgroepen in een internationale of interculturele omgeving kunnen optimaliseren (Global Communication and Diversity).
Specialisaties
-
Hoe stel je als organisatie boodschappen af op bepaalde doelgroepen? Hoe beïnvloed je met communicatie de opvattingen en het gedrag van je publiek? Als je deze vragen interessant vindt, is de master Communicatie en Beïnvloeding iets voor jou.
-
Hoe kunnen organisaties hun communicatie afstemmen op diverse, internationale doelgroepen? Hoe kan communicatie inclusiviteit bevorderen? De master Global Communication and Diversity biedt je de kennis en vaardigheden om zulke vragen te onderzoeken.
Pre-masters
-
Als je niet direct mag instromen in de masterspecialisatie Communicatie en Beïnvloeding, kom je wellicht in aanmerking voor ons pre-masterprogramma. In dit programma maak je kennis met de wereld van communicatie en beïnvloeding.
-
Als je niet over het juiste bachelordiploma beschikt voor de master Global Communication and Diversity, kom je mogelijk in aanmerking voor ons pre-masterprogramma. In dit programma maak je kennis met de wereld van global communication and diversity.