Ben je een huidige student? Bekijk dan de studiegids voor het programma van het huidige studiejaar.

Commerciële Communicatie

In de afstudeerrichting Commerciële Communicatie verdiep je je in de werking en effecten van reclame en andere vormen van marketingcommunicatie. Je bestudeert de manier waarop consumenten door marketing- communicatie worden beïnvloed en de rol die consumptiecultuur en de inzet van innovatieve mediatechnologie daarbij speelt.

Commerciële Communicatie: iets voor jou?

  • Deze afstudeerrichting bereidt jou optimaal voor op een commerciële communicatiefunctie.
  • Je kijkt met een positieve blik: hoe kun je communicatie verantwoord gebruiken om mensen te beïnvloeden?
  • Je verdiept je in de 'ins en outs' van innovatieve communicatietechnologie.
  • Je hebt de vrijheid om je eigen interesses te volgen en krijgt veel keuzemogelijkheden.
  • De opleiding is kleinschalig, er is veel persoonlijk contact.

Over dit studieprogramma

Aan het eind van deze  afstudeerrichting weet jij hoe mensen door commerciële mediaboodschappen worden beïnvloed en hoe zij die boodschappen verwerken, en kun je daarover concrete adviezen geven. Daarnaast kun jij de rol van consumptiecultuur in het beïnvloedingsproces voorspellen en verklaren. Je volgt de maatschappelijke en technologische ontwikkelingen rond marketingcommunicatie op de voet. Na afronding van je studie ben je in staat oplossingen te vinden voor complexe commerciële communicatievraagstukken die in het continu veranderende medialandschap op je pad gaan komen.

Totaal EC
60 EC
Verplichte cursussen
P1
P2
P3
P4
  1. P1
  2. P2
  3. P3
  4. P4

Cursussen afstudeerrichting: Commerciële Communicatie

Totaal aantal EC: 20 EC
Keuzecursussen
P1
P2
P3
P4

Één van de volgende keuzecursussen

Minimaal 5 EC, maximaal 5 EC
  1. P2
  1. P3
  2. P4
Keuzecursus bij andere masteropleidingen aan de Radboud Universiteit
5 EC
  1. P1
  2. P2
  3. P3
  4. P4

Keuzecursussen zijn vakken die je kunt kiezen binnen je vakgebied. Je kunt een keuze maken uit bovenstaande lijst.

Thesis & research
P1
P2
P3
P4