Miriam van Ruitenbeek

Portret Miriam van Ruitenbeek
Een goed punt aan deze master vind ik dat er koppelingen worden gemaakt met de praktijk.
Naam
Miriam van Ruitenbeek
Opleiding
Communicatiewetenschap
Land van vorige opleiding
Nederlandse
Einddatum studie
Vooropleiding
Communicatiewetenschap (Radboud Universiteit)

Oud-studente Miriam van Ruitenbeek studeerde Prosociale Communicatie.

Hoe heb je de master(specialisatie) ervaren?

Ik vond de master druk, maar uitdagend druk! Een goed punt aan deze master vind ik dat er koppelingen worden gemaakt met de praktijk door de vakken 'Onderzoek in de praktijk' en 'Wetenschapscommunicatie'. Hierdoor ga je alvast nadenken over wat jij later graag zou willen doen. Daarnaast vind ik het goed dat er aandacht wordt besteed aan innovaties in de communicatie- en marketingbranche, zodat je op de hoogte bent van de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied.

Wat vond je het meest uitdagend aan de masterspecialisatie?

Het meest uitdagende aan de master vond ik het vele werk. Er waren per vak veel deadlines die in elkaar overliepen.

Wat maakt het werken binnen dit vakgebied zo interessant en belangrijk?

Ik denk dat dit vakgebied zo interessant en belangrijk is, omdat het medialandschap constant verandert. Dat er vroeger elke avond televisie werd gekeken, is nu bijvoorbeeld niet meer voor te stellen met de opkomst van Netflix. En deze verandering heeft een enorme invloed op de reclamewereld, want hoe kun je de consument dan bereiken? Voor dit soort vraagstukken moeten antwoorden komen en dat is nu juist zo interessant!

Geef een korte omschrijving van je huidige functie en werkzaamheden.

Ik ben junior marketeer bij Vitesse. Met deze functie houd ik me onder andere bezig met B2C marketing, waarbij het doel is om toeschouwers naar het stadion te trekken. Per thuiswedstrijd houden we ons bezig met de customer journey via het see-think-do-care-model. Daarnaast bestaat een gedeelte van mijn functie uit B2B marketing. Hierbij willen we per thuiswedstrijd business seats of loges verkopen en op langere termijn mensen overtuigen om lid te worden van de businessclub. Hiervoor gebruiken we natuurlijk online marketing, maar zijn we bijvoorbeeld ook bezig met het ontwikkelen van flyers.

Heb  je een tip voor onze masterstudenten?

Maak gebruik van je connecties! Als je iemand (enigszins) kent en benieuwd bent hoe het is om bij zo'n bedrijf of bureau te werken, kun je altijd vragen of iemand een kopje koffie met je wil drinken. Ik was benieuwd hoe het was om in de voetbalwereld te werken en ik vroeg aan een alumna of ze een bakkie wilde doen. Vervolgens mocht ik langskomen en kreeg ik zelfs een uitgebreide rondleiding. Een half jaar later zag ik dat deze functie vrijkwam en vroeg ik aan haar of ze een goed woordje voor me wilde doen. Inmiddels werk ik er en ben ik er heilig van overtuigd dat een goed woordje in een sollicitatieprocedure veel meeweegt.

Aan deze website wordt nog gewerkt. Meer informatie: 'een nieuwe website'.