Radboud Universiteit
Zoek in de site...

Programma en docenten

Hoe leren jonge kinderen en welke rol speelt nieuwsgierigheid daarbij in hun eerste levensjaren? En hoe blijven we in staat om te leren tijdens een latere levensfase? Leren wordt vaak geassocieerd met onderwijs; het leren van kennis en kunde vanuit een boek of een theorie, maar we kunnen juist op de werkplek zoveel ontwikkelen. Hoe werkt dit dan? Om te leren hebben we in ieder geval de drive nodig om te willen leren. Waarom zijn we soms wel en soms niet gemotiveerd en wat is de betekenis van motivatie in het leerproces?

Vrijdag 17 november

10:00 - 11:15 - Leren op jonge leeftijd prof. dr. Sabine Hunnius

11:15 - 11:30 - Vragen/discussie

11:30 - 12:30 - Bezoek Baby & Child Research Center

12:30 - 13:30 - Lunch

13:30 - 14:45 - Leren op oudere leeftijd – prof. dr. Marcel Olde Rikkert

14:45 - 15:00 - Vragen/discussie

15:00 - 15:15 - Koffiepauze

15:15 - 16:15 - Bespreking eigen casuïstiek in groepjes

16:15 - 16:30 - Terugkoppeling

Vrijdag 1 december

10:00 - 11:15 - Leren en motivatie in het onderwijs dr. Lieke van Lieshout en prof. dr. Harold Bekkering

11:15 - 12:00 - Vragen/discussie

12:00 - 13:00 - Lunch

13:00 - 14:15 - Leren op de werkvloer – prof. dr. Lia Fluit

14:15 - 14:30 - Vragen/discussie

14:30 - 14:45 - Koffiepauze

14:45 - 15:45 - Bespreking eigen casuïstiek in groepjes

15:45 - 16:00 - Terugkoppeling

16:00 - 16:30 - Rondleiding Skills- en Simulatielab

16:30 - Afsluitende borrel