Programma en docenten
Hoe leren jonge kinderen en welke rol speelt nieuwsgierigheid daarbij in hun eerste levensjaren? En hoe blijven we in staat om te leren tijdens een latere levensfase? Leren wordt vaak geassocieerd met onderwijs; het leren van kennis en kunde vanuit een boek of een theorie, maar we kunnen juist op de werkplek zoveel ontwikkelen. Hoe werkt dit dan? Om te leren hebben we in ieder geval de drive nodig om te willen leren. Waarom zijn we soms wel en soms niet gemotiveerd en wat is de betekenis van motivatie in het leerproces?
Vrijdag 17 november
10:00 - 11:15 - Leren op jonge leeftijd – prof. dr. Sabine Hunnius
11:15 - 11:30 - Vragen/discussie
11:30 - 12:30 - Bezoek Baby & Child Research Center
12:30 - 13:30 - Lunch
13:30 - 14:45 - Leren op oudere leeftijd – prof. dr. Marcel Olde Rikkert
14:45 - 15:00 - Vragen/discussie
15:00 - 15:15 - Koffiepauze
15:15 - 16:15 - Bespreking eigen casuïstiek in groepjes
16:15 - 16:30 - Terugkoppeling
Vrijdag 1 december
10:00 - 11:15 - Leren en motivatie in het onderwijs – dr. Lieke van Lieshout en prof. dr. Harold Bekkering
11:15 - 12:00 - Vragen/discussie
12:00 - 13:00 - Lunch
13:00 - 14:15 - Leren op de werkvloer – prof. dr. Lia Fluit
14:15 - 14:30 - Vragen/discussie
14:30 - 14:45 - Koffiepauze
14:45 - 15:45 - Bespreking eigen casuïstiek in groepjes
15:45 - 16:00 - Terugkoppeling
16:00 - 16:30 - Rondleiding Skills- en Simulatielab
16:30 - Afsluitende borrel