Het gaat om leerlingen met uitdagingen als dyslexie, ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) of ASS (autisme spectrum stoornis). Je kiest één leerling op je eigen school uit met bepaald (probleem)gedrag. Over dit gedrag ga je gegevens verzamelen en analyseren. Vervolgens ga je plannen opstellen over hoe je als leraar met dit gedrag kunt omgaan. Deze plannen wissel je met andere deelnemers uit. Zo krijg je niet alleen inzicht in verschillende leer- en/of ontwikkelingsuitdagingen en het gedrag dat daar mogelijk mee gepaard gaat, maar ook handvatten om je plannen uit te voeren.
Leer- en ontwikkelingsuitdagingen
Krijg meer inzicht in het het gedrag van leerlingen met een leer- en/of ontwikkelingsuitdaging en leer er beter mee omgaan.
Algemeen
Startdatum
04 november 2024
Plaats
Campus Radboud Universiteit
Vijf bijeenkomsten op maandag van 15.30-17.15 uur (4, 11 en 25 nov. & 2 en 9 dec.)
Kosten
€ 475
Voertaal
Nederlands
Aantal bijeenkomsten
5
Deadline inschrijving
21 oktober 2024, 23:59
Docent(en)
Factsheet
Type onderwijs
Seminar
Toelatingseisen
Je bent docent in het voortgezet onderwijs
Studie uren
56
Studielast (ECTS)
2
Eindresultaat
Certificaat
Aanbieder
Radboud Docenten Academie
Programma
Bijeenkomst 1
Welke leer- en ontwikkelingsuitdagingen van leerlingen willen we met elkaar uitzoeken?
Bijeenkomst 2
Met welke systemen moet je rekening houden in de sociale omgeving van een leerling met een leer- of ontwikkelingsuitdaging?
Bijeenkomst 3
Wat gebeurt er in de klas?
Bijeenkomst 4
Hoe kun je gedrag positief beïnvloeden?
Bijeenkomst 5
Wat kunnen we van elkaar leren over het gedrag van leerlingen, de uitvoer van plannen van aanpak en (eerste) reflecties daarop?