• Je bent in staat om de rol van communicatie en hoe deze zich verhoudt tot de andere instrumenten binnen het marketingproces te benoemen, beschrijven en herkennen;
• Je bent in staat om de voornaamste verschijningsvormen en strategieën van marketingcommunicatie te benoemen, beschrijven en herkennen;
• Je bent in staat om relevante theorieën, modellen en onderzoeksbevindingen over consumentengedrag en attitude en gedragsbeïnvloeding door middel van communicatie te benoemen, beschrijven en herkennen;
• Je bent in staat om kritisch te reflecteren op je kennis over het bovenstaande en deze kennis toe te passen om marketingcommunicatieactiviteiten te analyseren, evalueren en ontwerpen.
Inhoud |
Organisaties zetten communicatie functioneel in om de verkoop van producten en diensten te stimuleren bij diverse doelgroepen. Binnen deze cursus maakt de student kennis met de grondbeginselen van de marketingcommunicatie en de positie van communicatie binnen het marketingproces. De diverse communicatiestrategieën die door commerciele bedrijven en non-profit organisaties worden ingezet om de houding en het gedrag van de consument ten aanzien van hun product, dienst of merk positief te beïnvloeden, staan daarbij centraal. Aandacht wordt besteed aan de belangrijkste verschijningsvormen van marketingcommunicatie, waaronder reclame, branding, public relations en (electronic) word-of-mouth. Om marketingcommunicatiedoelen effectief te kunnen bereiken zal eveneens inzicht worden geboden in de theorieen en modellen die ten grondslag liggen aan consumentengedrag en (onbewuste) beïnvloeding van attitudes en gedrag door middel van communicatie. Naast de rol van traditionele media binnen de marketingcommunicatie, komt ook de actieve rol van de consument binnen sociale media marketing aan bod, en wordt marketingcommunicatie in een intercultureel perspectief geplaatst.
|
Er is een maximum aantal studenten dat kan deelnemen aan deze cursus. Studenten van de major en pre-master CIW hebben voorrang. |
|
|
|