Na afloop van de cursus heeft de student voldoende kennis en vaardigheden om vraagstukken met betrekking tot communicatie in organisaties theoretisch te kunnen duiden en vanuit empirisch perspectief empirisch te kunnen onderzoeken. Op basis van deze kennis en vaardigheden kan de student een onderbouwd advies geven over de mogelijkheden om een vraagstuk met betrekking tot interne communicatie op te lossen.
|
|
In deze cursus bestuderen studenten gedrag in organisaties vanuit een theoretisch perspectief, en passen ze deze kennis toe op vraagstukken met betrekking tot interne communicatie. De volgende thema’s uit het boek (zelfstudie) worden aan de hand van casussen besproken tijdens (online) bijeenkomsten:
- Individuen in organisaties (bv leren, persoonlijkheid, communicatie, perceptie, motivatie)
- Groepen en teams in organisaties (bv groepsformatie, groepsstructuur, individuen in groepen, teamwork)
- Managementprocessen (bv verandering, macht, politiek)
- Leiderschap en kritische punten in de interactie met medewerkers.
Naast een tentamen krijgen de studenten een praktische opdracht in groepsverband, meer informatie daarover volgt in elk geval voor het eerste college.
|
|
|
Toegankelijk voor minorstudenten van de Faculteit Letteren en voor minorstudenten van andere faculteiten (max. 25 studenten).
|
|
|
|