- De belangrijkste concepten, modellen en theorieën van crisiscommunicatie identificeren en beschrijven;
- Beargumenteren welke communicatiestrategieën zinvol zijn gegeven de omstandigheden van een crisis;
- Uitleggen wat de rol van webcare is bij crisiscommunicatie.
|
|
Misstanden in fabrieken, disfunctionerende managers of potentiële gezondheidsklachten bij voedselconsumptie. In dit soort crisissituaties zijn bedrijven en organisaties gedwongen om urgent hun belanghebbenden te informeren. Soms gaat het vooral om het geruststellen en soms gaat het ook om het aanbieden van excuses. Omdat er veel soorten belanghebbenden zijn en de belangen in crisissituaties groot zijn voor de reputatie van een organisatie, is de juiste communicatiestrategie essentieel. In deze cursus wordt ingegaan op de domeinen van crisismanagement en -communicatie met aandacht voor relevante concepten, modellen en theorieën. Vervolgens worden verschillende communicatiestrategieën besproken. Ook wordt nagegaan wat de rol is van webcare en sociale media bij crisissituaties. Crisismanagement zal zowel proactief als reactief benaderd worden: niet alleen het reageren op crisissen middels (online) communicatie is belangrijk, maar zeker ook het voorkomen van, voorbereiden op en herkennen van crisissen. We besteden aandacht aan de pre-crisis, crisis en post-crisis fases, om zo een allesomvattende blik op crisissen bij organisaties te werpen en op de rol die communicatie kan spelen om de schade hiervan te beperken.
|
 |
|
|
Periode 1 alleen toegankelijk voor studenten CIW.
Periode 4 toegankelijk voor max 20 minorstudenten van de FDL.
|
|
|
|