Aan het einde van de cursus kun je:
- de processen in de beeldvorming van organisaties beschrijven en de rol van verschillende actoren hierin analyseren;
- de potentiële bijdrage van communicatie door de organisatie voor de beeldvorming onderscheiden van andere bijdragen;
- op basis van de inzichten uit de literatuur een casus op het gebied van communicatie en reputatie analyseren;
- op basis van de analyse van een casus een gefundeerd advies geven ter optimalisatie van de communicatie door een organisatie.
|
|
In deze cursus staan recente theorieën en onderzoeksresultaten centraal die betrekking hebben op thema’s als de relatie tussen de identiteit van een organisatie en de perceptie daarvan door haar stakeholders, de rol van issuemanagement bij het creëren en in stand houden van de gewenste reputatie, het belang van crisiscommunicatie, de uitdagingen en mogelijkheden van online interactie tussen organisatie en stakeholders, en de mogelijkheden die Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en de communicatie daarover bieden voor het verbeteren van de reputatie van een organisatie.
|
|